מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נלחצו מהאיום: ראשי חמאס הגיבו להבטחה של רונן בר לחסל אותם

בארגון הטרור חמאס הגיבו להקלטות בהם נשמע רונן בר אומר כי ישראל תחסל את מנהיגי חמאס גם בקטאר ובטורקיה: "פגיעה ישירה בביטחון המדינות האלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/12/23 09:49 כא בכסלו התשפד

נלחצו מהאיום: ראשי חמאס הגיבו להבטחה של רונן בר לחסל אותם
רונן בר, ראש השב"כ, צילום: Moshe Shai/Flash9

הקלטה של ראש השב"כ רונן בר בה התייחס למלחמה, התפרסמה אתמול בכאן 11. בהקלטה אמר ראש השב"כ מפורשות כי ישראל תחסל את כל בכירי חמאס בכל מקום בו הם נמצאים - כולל בקטאר ובטורקיה. בחמאס הגיבו הבוקר (ב') בזעם לאיומיו של בר: "האיומים הללו מהווים הפרה בוטה של ריבונות 'המדינות האחיות' שבכירי האויב הזכירו אותן, ומהווים פגיעה ישירה בביטחון המדינות האלה", צוטט ראש הלשכה המדינית של חמאס בכאן 11.

"האיומים של האויב לפגוע בבכירי חמאס בעזה ובמדינות אחרות משקפים את המצוקה הפוליטית והצבאית בה מצוי האויב, בשל כושר העמידה של העם הפלסטיני וכוחות ההתנגדות האמיצים", הוסיף וטען ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור.

"בעזה, באיו"ש, בלבנון, בטורקיה, בקטאר"

כאמור, רונן בר הבהיר אתמול כי ישראל תחסל את בכירי חמאס בכל מקום שהם: "בעזה, באיו"ש, בלבנון, בטורקיה, בקטאר. ייקח כמה שנים אבל אנחנו נהיה שם כדי לעשות את זה. האחריות הביטחונית היא שלנו. החובה שלנו היא לספק גם ביטחון וגם תחושת ביטחון. לצערי ב-7 באוקטובר לא הצלחנו לעשות את זה, אני חושב שאנחנו במגמת עלייה".

עוד אמר ראש השב"כ, "אנחנו לא מחכים. אנחנו את הלקחים שלנו מהאירועים כבר מפיקים, כבר מעבירים אותם לגזרות אחרות, לא רק לרצועת עזה כמובן". לדבריו, היקף האיומים שיש על מדינת ישראל הוא חסר תקדים - גם לפני אירועי השבעה באוקטובר: "גם במקרה הזה העיקר סמוי מן העין. יש הרבה מאוד דברים שבוחשים מתחת לפני הקרקע".