מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

באמצע המלחמה: צה"ל הדיח מ"פ שהורה לחייליו לסגת

צה"ל הדיח מ"פ וסגנו בטענה שהשניים נסוגו במהלך קרב עם חמאס בצפון רצועת עזה. הקצינים טענו שנאלצו לסגת כי לא קיבלו סיוע אש ומחצית מלוחמי הפלוגה לא שבו לשירות ביחידה מאז ההדחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/11/23 11:39 יד בכסלו התשפד

באמצע המלחמה: צה"ל הדיח מ"פ שהורה לחייליו לסגת
כוחותינו ברצועה, צילום: דובר צה"ל

צה"ל הדיח מפקד פלוגה וסגנו בטענה שהשניים נסוגו במהלך מארב של עשרות מחבלים בקרבות בצפון רצועת עזה, מנגד שני הקצינים טענו כי הורו לכוח לסגת לאחור מכיוון שלא קיבל סיוע באש במהלך הקרב. בעקבות ההדחה התפתח עימות חריף בין לוחמי הפלוגה למפקד הגדוד ומחצית מהם לא חזרו לשרת ביחידה מאז ההדחה. כך חשף הבוקר (ב') העיתונאי יואב זייתון בידיעות אחרונות.

בעקבות העימות החריף - החיילים הוצאו לריענון

בעקבות העימות החריף, הגדוד הוצא לרענון במתקן הנופש של האגודה למען החייל באשקלון ושני הקצינים שפיקדו על הפלוגה הוחלפו באחרים. בצה"ל טענו כי הצליחו להתגבר על המשבר וחיילים מיחידות אחרות מילאו את שורות הפלוגה.

צה"ל: "טענות הלוחמים נבדקו על ידי מפקדי הגדוד"

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "לוחמי הגדוד נלחמים בעזה באומץ ונחישות מול ארגון הטרור חמאס. בחודש האחרון לוחמי הגדוד ספגו אבידות ופציעות במהלך הלחימה. הטענות של הלוחמים נבדקו על ידי מפקדי הגדוד וגורמי מקצוע וטופלו". גורמים צבאיים הוסיפו: "בעקבות תחקור האירועים והתנהלות מפקד הפלוגה בהם, הוחלט להדיחו ולמנות במקומו מפקד חדש מהגדוד".