מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הפסקת האש תחל מחר ב-10:00, נדחתה העתירה נגד העסקה

בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק, הודיע כי הפסקת האש תיכנס לתוקף מחר בשעה 10:00 | מקור בחיזבאללה מסר לרשת אלג'זירה כי גם הם מחוייבים להפסקת האש | ראש המוסד נחת בקטאר ודן בפרטי העסקה, בג"ץ דחה את העתירה נגד העסקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/11/23 13:22 ט בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 22/11/23 18:28

הפסקת האש תחל מחר ב-10:00, נדחתה העתירה נגד העסקה
יחידת מגלן בעזה, צילום: דובר צהל

רשת אלג'זירה מדווחת מפי מקור בחיזבאללה כי הארגון מחויב להפסקת האש עם ישראל. עם זאת המקור הבהיר כי חיזבאללה לא לקח חלק במשא ומתן על הסכם הפסקת האש ואם ישראל תתקוף בעזה או בלבנון - חיזבאללה יגיב. קודם לכן, בכיר חמאס בחו"ל מוסא אבו מרזוק, הודיע כי הפסקת האש צפויה להיכנס לתוקף מחר (ה') בשעה 10:00.

בנוסף, ראש המוסד דדי ברנע מבקר בקטאר ודן בפרטיה האחרונים של עסקת החטופים. בשעה 18:00 בית המשפט העליון דחה את העתירה של ארגוני הימין נגד העסקה. לפי אבו מרזוק, במהלך הפסקת האש צה"ל יעצור את כלל איסוף המודיעין האווירי בדרום רצועת עזה, בעוד בצפון הרצועה הוא יופסק למשך שש שעות ביום.

50 חטופים תמורת 150 מחבלים

כזכור, במהלך הלילה (ג') הממשלה אישרה את עסקת החטופים עם החמאס. במסגרת עסקת החטופים שכאמור תחל מחר בשעה 10:00, חמאס ישחרר בכל יום מארבעת ימי ההפוגה 12 חטופים וישראל תעצור את כלל הפעילות הצבאית בעזה, ותשחרר סך כולל של 150 מחבלים בתמורה ל-50 אסירים ישראלים. חמאס יוכל להאריך את הפסקת האש בעוד שמונה ימים בסך הכל, בתמורה לשחרורם של עשרה חטופים נוספים בכל יום.

המהלך התקבל ברוב של 33 קולות מול 3 קולות בלבד שהתנגדו. שלושת שרי הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' הצביע בעד העסקה, בעוד שרי עצמה יהודית בראשות השר בן גביר הצביעו נגד.

"ממשלת ישראל מחויבת להשבתם של כל החטופים הביתה"

בהודעה שנמסרה מטעם הממשלה, נכתב: "ממשלת ישראל מחויבת להשבתם של כל החטופים הביתה. הלילה אישרה הממשלה את המתווה לשלב ראשון של השגת יעד זה, לפיו ישוחררו לפחות 50 חטופים - נשים וילדים - במשך 4 ימים שבמהלכם תתקיים הפוגה בלחימה". צוין כי שחרור של כל עשרה חטופים נוספים יביא ליום הפוגה נוסף. "ממשלת ישראל, צה"ל וזרועות הביטחון ימשיכו במלחמה כדי להשיב את כל החטופים, להשלים את חיסול החמאס ולהבטיח שמעזה לא יתחדש שום איום למדינת ישראל".