מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו: "מופעלים עלינו לחצים הולכים וגוברים - אנחנו הודפים אותם"

ראש הממשלה שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי בהצהרה משותפת לתקשורת | נתניהו: "אי אפשר לבסס ניצחון צבאי בלי גיבוי מדיני" | גלנט: "החמאס משחק בתחושות הציבור בישראל" | גנץ: "בעת הזו נדרשות החלטות קשות, ויש לקבל אותן בהסכמה רחבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/11/23 20:38 ה בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 18/11/23 23:42

נתניהו: "מופעלים עלינו לחצים הולכים וגוברים - אנחנו הודפים אותם"
נתניהו גנץ וגלנט במסיבת עיתונאים, צילום: Marc Israel Sellem/POOL

23:00 | אזעקות הופעלו בשדרות, ניר עם, איבים ומפלסים. מעיריית שדרות נמסר כי שלושה רקטות שוגרו לעבר העיר - אחת יורטה ושתיים נפלו מחוץ לעיר. לא ידוע על נפגעים בגוף או נזק לרכוש.

ראש הממשלה נתניהו אמר הערב (שבת) במסיבת עיתונאים משותפת עם שר הביטחון ויו"ר המחנה הממלכתי כי עד לרגע זה לא אושרה עסקה לשחרור החטופים. נתניהו פנה למשפחות החטופים ואמר: "אנחנו צועדים עם משפחות החטופים. אני צועד איתכם. יקירכם לנגד עינינו כל הזמן. בנושא החטופים ישנן הרבה שמועות לא מבוססות והרבה פרסומים לא נכונים. אני רוצה להבהיר עד לרגע זה לא הייתה עסקה, אבל כשיהיה לנו מה לומר, נדווח על כך".

נתניהו: "בניגוד לפרסומים, לא הייתה עסקה על הפרק"

במהלך מסיבת העיתונאים נתניהו התייחס לדיווחים על עסקה לשחרורחטופים, והבהיר: "בניגוד לפרסומים, לא הייתה עסקה על הפרק. כל הזמן יש ידיעות לא נכונות. אנחנו דנים לפי מודיעין, אתה שואל אותי אם הייתה עסקה - אנחנו לא רואים את זה כך, היו הרבה דברים שלא הושלמו וכשיהיה לנו מה לדווח נדווח".

"אי אפשר לבסס ניצחון צבאי בלי גיבוי מדיני"

נתניהו התייחס ללחץ המדיני ממדינות העולם. "גם בארה"ב וגם בעולם מופעלים לחצים הולכים וגוברים עלינו בשבועות האחרונים. אנחנו הודפים את הלחצים. נמשיך עד שנשמיד את חמאס ונחזיר את חטופינו הביתה" הבהיר. נתניהו הדגיש: "אי אפשר לבסס ניצחון צבאי בלי גיבוי מדיני, ואי אפשר לבסס גיבוי מדיני בלי פנייה הן למנהיגים והן לדעת הקהל. וזה בדיוק המאמץ שאנחנו מובילים".

"בלי סיוע הומניטרי גם הידידים הטובים ביותר שלנו יתקשרו לתמוך בנו לאורך זמן"

נתניהו הוסיף: "ישראל פועלת לפי דיני המלחמה. בלי סיוע הומניטרי גם הידידים הטובים ביותר שלנו יתקשרו לתמוך בנו לאורך זמן. ולכן כשצה"ל והשב"כ המליצו לקבל את הבקשה האמריקנית להכניס שתי מיכליות דלק ביום, קבינט המלחמה קיבל את ההמלצה פה אחד".

גלנט: "החמאס משחק ברגשות המשפחות והציבור"

שר הביטחון, יואב גלנט, הבהיר כי המערכה צפויה להתרחב גם לדרום רצועת עזה: "גם מי שנמצא בדרום עזה ירגיש את צה"ל בקרוב" הבהיר. גלנט הוסיף: "החמאס משחק ברגשות המשפחות והציבור. הקבינט מאוחד בדרכי הפעולה במאמץ להחזיר את החטופים. נמשיך לפעול כאגרוף אחד נגד האויב וכמשפחה אחת על מנת להשיב את החטופים".

גנץ: "בעת הזו נדרשות החלטות קשות, ויש לקבל אותן בהסכמה רחבה"

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, התייחס לסוגיית החטופים: "חבריי ואני הצטרפנו לממשלה ולקבינט כי בעת הזו נדרשות החלטות קשות, ויש לקבל אותן בהסכמה רחבה ככל שניתן" הצהיר. גנץ הוסיף: "כדי שיהיה לנו את הזמן והלגיטימציה החיצונית ובעיקר הפנימית. החלטות קשות כאלו מתקבלות כל העת. אנחנו כאן כהנהגה לקבל אותן, לקבל עליהן אחריות מלאה ברע ובטוב. לעדכן את הציבור עליהן, לגבות את הדרג הביטחוני, ולא להסתתר מאחוריו"