מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

"היית לי חבר": לאחר נפילתו של סא"ל סלמאן חבקה - זה המג"ד שיחליף אותו

צה"ל מינה מג"ד חדש לגדוד 53 לאחר נפילתו של סא"ל סלמאן חבקה: "הגעת לבארי נלחמת והצלת נפשות רבות, אנשי הגדוד נלחמו והצילו חיים ברוח הגדוד, ברוח שלך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/11/23 19:32 ב בכסלו התשפד

"היית לי חבר": לאחר נפילתו של סא"ל סלמאן חבקה - זה המג"ד שיחליף אותו
המג"ד שיחליף את סא"ל חבקה, צילום: דובר צה"ל

גדוד 53 של חטיבת השריון 188 מוביל את הלחימה מול החמאס כבר מיום המתקפה האכזרית בשמחת תורה. מפקד הגדוד, סגן-אלוף סלמאן חבקה ז"ל נלחם בקרבות הקשים בעוטף עזה ובתמרון בעומק הרצועה שם נפל בהיתקלות עם מחבלי חמאס. היום (ד'), במהלך הלחימה ברצועת עזה, מונה מפקד חדש לגדוד 53, סא"ל רועי, אשר ימשיך את מורשתו של סא"ל סלמאן ז"ל, וימשיך להוביל את הגדוד.

"סלמאן, היית לי חבר. הכנת את הגדוד בצורה מעוררת השראה"

מפקד גדוד 53 הנכנס, סגן-אלוף רועי אמר בטקס המינוי: "סלמאן, היית לי חבר. הכנת את הגדוד בצורה מעוררת השראה. נמשיך להוביל את החטיבה והאוגדה בכל משימה בהצטיינות. תודה על האמון - אין זה מובן מאליו".

סלמאן חבקה

סלמאן חבקה ז"ל, צילום: דובר צה"ל

"רועי אתה הראוי והמתאים ביותר להיכנס לתפקיד תוך כדי הלחימה"

מפקד עוצבת ה'ברק' (חטיבה 188), אלוף-משנה אור וולוזינסקי אמר בטקס המינוי: "סלמאן, תמיד אמרת שנועדנו להוביל לניצחון. הגעת לבארי נלחמת והצלת נפשות רבות, אנשי הגדוד נלחמו והצילו חיים ברוח הגדוד, ברוח שלך. הייתי גאה לראות את הגדוד שלך כגדוד הראשון בחזית. גם בתמרון שהוביל לנפילתך התייצבת מלפנים כדי לסייע לכולם. רועי אתה הראוי והמתאים ביותר להיכנס לתפקיד תוך כדי הלחימה. יש לך את כל הכישורים להמשיך להוביל את הגדוד לניצחון. אני אוהב אותך ובטוח בהצלחתך".