מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

על דפי ה-Wall Street Journal: בכיר ביש עתיד מציע "טרנספר בהסכמה"

רם בן ברק ודני דנון פרסמו בוול סטריט ג'ורנל פתרון חדש למצב ברצועת עזה - עידוד הגירתם של עשרות אלפי עזתים: "הקהילה הבינלאומית צריכה לסייע להם בחבילת סיוע כלכלית נדיבה, כך שכל משפחה עזתית תוכל להיקלט במדינת היעד ביתר קלות ובנוחות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/11/23 08:51 א בכסלו התשפד

על דפי ה-Wall Street Journal: בכיר ביש עתיד מציע "טרנספר בהסכמה"
עזתים מהגרים דרומה, צילום: Atia Mohammed/Flash90

חברי הכנסת רם בן ברק ממפלגת יש עתיד, ודני דנון מהליכוד פרסמו היום (ג') מאמר בעיתון האמריקאי Wall Street Journal שמציע פתרון חדש לפלשתינים ברצועת עזה. השנים קראו לגיבוש תכנית שתאפשר מעבר מסיבי של פליטים מרצועת עזה אל מדינות שיסכימו לקלוט מספר מוסכם של פליטים.

במאמר, מסבירים חברי הכנסת כי בדומה לסכסוכים דומים אחרים בעולם כדי להתמודד עם הבעיה ההומניטרית בעזה, על מדינות העולם לקלוט משפחות עזתיות החפצות בהגירה ויישוב מחדש בהסכמת הצדדים. "ישנן 193 מדינות בעולם, רובן, לפחות לפי הצבעותיהן באו"ם, תומכות תמיכה חסרת פשרות בפלשתינים", הסבירו, "ניתן להניח שלא יתנגדו לסייע לאותם פלשתינים בהם הם תומכים לאורך השנים".

מנגנון מובנה, שייתן מענה בינלאומי לתושבי עזה

בהמשך המאמר פירטו השנים כיצד המהלך עשוי להתבצע: "ניתן לעשות זאת באמצעות מנגנון מובנה, בתיאום בין-מדינתי שייעודו מתן מענה בינלאומי לתושבי עזה". בנוסף חברי הכנסת קראו למתן סיוע כלכלי ממדינות העולם עבור עזתים שיסכימו להגר: "הקהילה הבינלאומית יכולה וצריכה לסייע להם בחבילת סיוע כלכלית נדיבה, כך שכל משפחה עזתית תוכל להיקלט במדינת היעד ביתר קלות ובנוחות".

רם בן ברק |

"הקהילה הבינלאומית יכולה וצריכה לסייע", רם בן ברק, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"ארגונים בינלאומיים יכולים לשחק תפקיד מרכזי בהעברתם של עזתים המעוניינים בכך"

בן ברק ודנון טענו במאמר כי גם הגירה של מספר התחלתי קטן של 10,000 פלשתינים יכולה להפחית את הצפיפות ברצועת עזה ולהקל על סבלה של האוכלוסייה. לדבריהם "ארגונים בינלאומיים יכולים לשחק תפקיד מרכזי בהעברתם של עזתים המעוניינים בכך למדינות המסכימות לקלוט אותם". את הדברים חתמו השנים: "זוהי לא רק חובה מוסרית אלא אף הזדמנות למדינות העולם להתייצב כתף אל כתף ולהפגין חמלה ומחויבות לפתרון בר-קיימא, שיסייע ליציבות המזרח התיכון כולו".

סמוטריץ': "זה הפתרון ההומניטרי הנכון לתושבי עזה לאחר 75 שנות פליטות"

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', בירך על הצעת של חברי הכנסת: "זה הפתרון ההומניטרי הנכון לתושבי עזה ולאזור כולו לאחר 75 שנות פליטות, עוני ומסכנות. מרבית אוכלוסיית עזה היא דור רביעי וחמישי לפליטי 48, שבמקום להיות משוקמים כבר מזמן על בסיס אישי ואנושי כמו מאות מיליוני פליטים בכל העולם, הוחזקו כבני ערובה בעזה בעוני ובצפיפות והיוו סמל לשאיפת השמדתה של מדינת ישראל וחזרת הפליטים ליפו, חיפה, עכו וטבריה".

עוד הוסיף סמוטריץ': "אין לתא שטח קטן כמו רצועת עזה, ללא משאבי טבע ומקורות פרנסה עצמיים, שום סיכוי להתקיים עצמאית, כלכלית ומדינית, בצפיפות גדולה כל כך לאורך זמן. משום כך קליטת הפליטים על ידי מדינות העולם החפצות בטובתם באמת, תוך תמיכה וסיוע כלכלי נדיב של הקהילה הבינלאומית, ובתוכה מדינת ישראל, היא הפתרון היחיד שיביא לקץ הסבל והכאב של יהודים וערבים כאחד".