הבחירות לראשות יש עתיד | רם בן ברק: "חייבים להגיע לפתרון עם הפלשתינים"

חבר הכנסת רם בן ברק שהודיע אתמול באופן רשמי על כך שיתמודד לתפקיד ראש המפלגה, אומר כי הוא ויאיר לפיד "ביחסים מצוינים" וכי הם מתואמים | על הנושא הפלשתיני: "האינטרסים הביטחוניים הם בראש. התהליך יהיה איטי ומדורג, אבל חייבים להגיע לפתרון"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 03/10/23 09:55 יח בתשרי התשפד

הבחירות לראשות יש עתיד | רם בן ברק: "חייבים להגיע לפתרון עם הפלשתינים"
חה"כ בן ברק | , צילום: Gili Yaari/Flash90

מפלגת יש עתיד הכריזה אתמול על פריימריז ראשונים לראשות המפלגה. "כפי שהצהרתי בעבר, הודעתי הערב לוועדת הבחירות של המפלגה כי בכוונתי להגיש את מועמדותי לתפקיד", כתב אמש חבר הכנסת מיש עתיד, רם בן ברק. הבוקר (ג') עסק בן ברק בעמדותיו.

"אנחנו באמת ביחסים מצוינים"

במהלך ראיון ב"חדשות הבוקר" אמר ברק כי יש הבדלים בינו ובין לפיד. "אני חושב שהמפלגה צריכה להיות הרבה יותר דמוקרטית, ולא רק לראשות המפלגה. הוועידה והמתפקדים צריכים להיות הרבה יותר מעורבים בבחירת חברי הכנסת ובמיקום שלהם".

על תגובת לפיד להודעה שלו כי יתמודד על ראשות המפלגה, אמר: "לפיד ידע שברגע שיגידו פריימריז אני מתמודד. אמרתי את זה גם בפעם הקודמת, רק שאז זה היה רגע לפני שהוא נעשה ראש ממשלה והחלטתי להסיר את המועמדות כי זה לא היה לעניין. ברור שזה מתואם".

לדבריו הוא ולפיד ביחסים מצוינים. "אני יודע שבפוליטיקה אומרים את זה בדרך כלל כשהיחסים לא טובים, אבל במקרה הזה אנחנו באמת ביחסים מצוינים. יש כאן תחרות, לכל אחד מאיתנו יש חסרונות ויתרונות".

בן ברק ולפיד. 2018. "ביחסים מצוינים" |

בן ברק ולפיד, 2018. "ביחסים מצוינים" | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"זה אינטרס ישראלי"

בימים בהם הממשלה מקדמת הסכם שלום נוסף עם מדינה ערבית נוספת, סעודיה, בן ברק התייחס לסוגיה הפשלתינית: "חייבים להגיע לפתרון עם הפלשתינים, זה אינטרס ישראלי. לעולם לא אוותר על הביטחון ולא אתפשר עליו, גם בתהליך היפרדות או תהליך שלום עם הפלשתינים. האינטרסים הביטחוניים הם בראש. התהליך יהיה איטי ומדורג, אבל חייבים להגיע לפתרון".