מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

היסטוריה: לוחמי גולני בפרלמנט החמאס | אזעקות במרכז

לוחמי גולני תועדו בפרלמנט החמאס בעזה | אזעקות בתל אביב וערי המרכז |גלנט: "מחבלים בורחים דרומה, אזרחים הולכים ובוזזים את בסיסי החמאס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/23 20:01 כט בחשון התשפד | עודכן בתאריך 13/11/23 22:42

היסטוריה: לוחמי גולני בפרלמנט החמאס | אזעקות במרכז
לוחמי גולני בפרלמנט החמאס בעזה, צילום: 27א

22:30 | התראה הופעלה ביישובים יראון, אביבים, דוב''ב, סאסא, ברעם ומתת בחשד לחדירת כלי טיס עוין. מצה"ל נמסר מאוחר יותר כי מדובר בהתראת שווא

21:35 | דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, חשף במסיבת עיתונאים כי בידי צה"ל עדויות לכך שחטופים הוחזקו על ידי החמאס בבית החולים רנתיסי. הגרי הציג שורה של הוכחות לכך שחטופים הוחזקו מתחת לבית החולים, לצד עדויות הסופות על פעולות הטרור שהפעיל החמאס מתוך בית החולים.

20:00 | אזעקות הופעלו בראשון לציון, בת-ים, חולון, לוד, באר יעקב, רמלה, רחובות, נס ציונה, אור יהודה, תל אביב יפו ורמת גן. ממד"א נמסר כי צוותי מד"א יצאו לסרוק זירות בהן דווח על נפילות. מהמשטרה נמסר כי מתבצעות סריקות נרחבות על מנת לאתר זירות נפילה של פריטי רקטה בתחום מחוז תל אביב בשלב זה לא ידוע על נפגעים.

גלנט: "מחבלים בורחים דרומה, אזרחים הולכים ובוזזים את בסיסי החמאס"

המלחמה בעזה: שר הביטחון, יואב גלנט סיים הערכת מצב בה עמד על התקדמות כוחות צה"ל בלחימה בעזה. בסיום הערכת המצב גלנט עדכן על התקדמות הכוחות בעזה ואמר כי ארגון החמאס איבד שליטה בעזה. "מחבלים בורחים דרומה, אזרחים הולכים ובוזזים את בסיסי החמאס, אין להם אמון בשלטון" אמר.

גלנט הוסיף כי בימים האחרונים הוגברה הפעילות נגד המנהרות. "זה יוציא את המחבלים מתוך המנהרות, ושם או שהם יחוסלו או שהם יכנעו ללא תנאי, אין אפשרות שלישית" אמר. עוד הוסיף: "אנחנו עובדים לפי משימות, אין לנו שעונים יש לנו מטרות, אנחנו נשיג את המטרות שלנו ובראשן ניצחון מוחלט על החמאס והשבתם של החטופים אל ביתם".

הרמטכ"ל: "נערכים בצורה חזקה עם תוכניות פעולה לצפון"

החזית הצפונית: חמישה טילי נ"ט ועשרות רקטות ופצמ"רים נורו לעבר מוצבי צה"ל. בתגובה צה"ל תקף במהלך היום מטרות טרור בלבנון וחיסל שש חוליות חיזבאללה. במקביל, הרמטכ"ל קיים הערב מצב בפיקוד הצפון ואמר: "אנחנו נערכים בצורה חזקה עם תוכניות פעולה לצפון. המשימה שלנו היא להביא ביטחון. המצב הביטחוני לא יוותר באופן שבו תושבי הצפון לא ירגישו בטוחים לחזור לבתיהם".

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il