מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

המפות שיעשו לכם סדר: הבכירים שחוסלו עד כה ופריסת המחבלים בעזה

צה"ל הציג את מפת המחוסלים של החמאס בצפון רצועת עזה ואת חלוקת הכוחות ודרגתם. ערב הלחימה מנה החמאס כ-30,000 מחבלים בשטח עזה, המחולקים ל-5 חטיבות מרחביות, 24 גדודים ולכ-140 פלוגות - אלו הבכירים שחוסלו

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/11/23 17:47 כט בחשון התשפד | עודכן בתאריך 13/11/23 18:03

המפות שיעשו לכם סדר: הבכירים שחוסלו עד כה ופריסת המחבלים בעזה
צפון רצועת עזה, צילום: דובר צה"ל

אחרי מגוון הדיווחים על חיסולם של מפקדי החמאס, בצה"ל עושים סדר ומציגים את מפת המחוסלים, דרגתם הפיקודית ופריסתם בצפון רצועת עזה. ערב הלחימה מנה החמאס כ-30,000 מחבלים בשטח עזה, המחולקים ל-5 חטיבות מרחביות, 24 גדודים ולכ-140 פלוגות. בכל חטיבה מיומנויות צבאיות הכוללות נ"ט, צליפה והנדסה, ובנוסף פועלים מערך אווירי, ימי ורקטי. כמו כן, בגזרת כל גדוד מספר מעוזים ומוצבים צבאיים אשר משמשים את מחבלי הארגון.

מסגרות החמאס בצפון הרצועה חדלו מלפעול כמסגרות מאורגנות

עד כה מיקד צה"ל את לחימת כוחותיו הקרקעים בצפון רצועת עזה. במסגרת זאת לוחמים כוחות היבשה של צה"ל במרחבים של מספר גדודים של ארגון הטרור. הגדודים סופגים פגיעה משמעותית בכשירותם המבצעית ולמעשה המסגרות הצבאיות של חמאס בצפון הרצועה חדלו מלפעול כמסגרות מאורגנות. דוגמאות בולטות לשני גדודים שכשירותם נפגעה באופן משמעותי הם גדוד 'שאטי' וגדוד 'דארג' תפאח'.

מבנה גדוד

מבנה גדוד צילום: דובר צהל

תקיפות צה"ל על גדוד 'שאטי'

גדוד 'שאטי' בחטיבת העיר עזה שמחבליו פעלו לביצוע הטבח הרצחני ב-7.10, נפגע בצורה קשה. במגוון פעילויות של לוחמי צה"ל נפגעו באופן משמעותי תשתיות התת קרקע, חוסלו מפקדים בדרג סמג"ד ומ"פים וכ-200 מחבלים. כוחות לוחמים של צה"ל השתלטו על מעוזים מרכזים בגזרת הגדוד. באחריות הגדוד קיימות מפקדות מרכזיות, ביניהן בית החולים שיפאא' אשר משמש כמפקדה לפעילות חמאס בשטח רצועת עזה.

מפת המחוסלים של גדוד שאטי

מפת המחוסלים של גדוד שאטי צילום: דובר צה"ל

התקפות צה"ל על גדוד גדוד 'דראג' תפאח'

גדוד 'דראג' תפאח' הנמצא באחריות חטיבת העיר עזה של החמאס, נפגע משמעותית גם הוא במהלך הלחימה. כלל הדרג הפיקודי - מג"ד, סמג"ד ומ"פים, חוסל ואיתם גם כ-260 מחבלים נוספים דבר שהביא לפגיעה משמעותית ביכולותיו וכן השתלטו על מעוזי ומוצבי הגדוד. במהלך הלחימה גדודים נוספים נפגעו בצורה משמעותית וצה"ל ממשיך ולפגוע בהם.

גדוד החמאס שחוסל

גדוד החמאס שחוסל צילום: דובר צה"ל