אחרי שהעתירה נדחתה - צה"ל הרס את בית המחבל שרצח את הלוחם אסיל סואעד

כוחות צה"ל ומג"ב הרסו את בית המחבל מוחמד זלבאני במחנה הפליטים שועפאט. המחבל רצח בפיגוע דקירה בשנה שעברה את לוחם מג"ב, רס"ל אסיל סואעד | ההריסה יוצאת לפועל לאחר שהעתירה לעיכוב צו ההריסה נדחתה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/23 08:47 כד בחשון התשפד

אחרי שהעתירה נדחתה - צה"ל הרס את בית המחבל שרצח את הלוחם אסיל סואעד
אסיל סואעד ז"ל, צילום: דוברות המשטרה

לוחמי מג"ב הרסו במהלך הלילה (ד') את בית משפחת המחבל מוחמד זלבאני בן ה-14 שביצע בשנה שעברה פיגוע דקירה סמוך למחנה הפליטים שועפאט שבו נפל לוחם מג"ב, רס"ל אסיל סואעד. המחבל נוטרל ונעצר לחקירה ביחידה המרכזית במחוז ירושלים, ובסיומה הוגש נגדו כתב אישום בגין רצח ממניע טרור על ידי הפרקליטות. הריסת בית משפחת המחבל התעכבה במהלך השנה האחרונה בשל עתירה שהוגשה נגד הצו לבג"צ ונדחתה בחודש אוגוסט.

בתום אישור תכניות של מפקד מחוז ירושלים, היום לפנות בוקר החל מבצע הריסת בית משפחת המחבל במחנה הפליטים שועפאט. במבצע ההריסה לוקחים שוטרי מחוז ירושלים ולוחמי משמר הגבול יחד עם כוחות צה"ל, בהם: לוחמי מג"ב, שוטרי יס"מ, שוטרי מרחב קדם, מסתערבי מג"ב, חבלנים, כוחות הנדסה קרבית וחיילי פיקוד העורף.

תחקיר הפיגוע במחסום שועפט: "המחבל פעל לבדו ולא שיתף איש בתכניתו"

נזכיר כי בחודש פברואר האחרון, במהלך בידוק בטחוני שגרתי באוטובוס שהגיע למעבר שועפאט על ידי לוחם מג"ב אסיל סואעד ז"ל ומאבטח אזרחי שהיה עמו, מחבל שלף לפתע סכין התנפל וביצע פיגוע דקירה כשדקר את הלוחם בראשו. בתגובה המאבטח האזרחי שהיה עם הלוחם בתוך האוטובוס ביצע ירי לעבר המחבל במטרה לנטרלו, ירי שפגע גם ברגליו של הלוחם. המחבל נעצר, ובעקבות הפיגוע הלוחם נפצע ופונה לקבלת טיפול רפואי באורח אנוש. בהמשך נקבע מותו של לוחם מג"ב אסיל סואעד ז"ל.

הלוויתו של סאיל סועאד

הלוויתו של סאיל סועאד צילום: Michael Giladi/Flash90

מהחקירה בימ"ר ירושלים עלה כי המחבל, בן 13 ממחנה הפליטים שועפט, פעל לבדו ולא שיתף איש בתכניתו. נטל סכין והסתיר אותה מתחת למכנסיו, ובשעות הערב עלה על אוטובוס לכיוון ירושלים במטרה לרצוח שוטר או חייל.

תיעוד: פיגוע הדקירה שבו נרצח לוחם מג"ב אסיל סועאד