מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

לוחם שריון נהרג בצפון הרצועה - בכיר חמאס חוסל בעזה

רס"ל יעקב עוזרי מכפר שמאי נפל בקרב בצפון רצועת עזה, שלושה לוחמים נוספים נפצעו באורח קשה | ביידן: "ביקשתי מנתניהו הפסקה בלחימה בשיחתנו ביום שני" | במהלך הלילה: אזעקה בעוטף עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/11/23 07:40 כד בחשון התשפד | עודכן בתאריך 08/11/23 10:11

לוחם שריון נהרג בצפון הרצועה - בכיר חמאס חוסל בעזה
חיילים פועלים בצפון הרצועה, צילום: דובר צה"ל

הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל נוסף: רס"ל במילואים יעקב עוזרי, בן 28 מכפר שמאי, שירת כלוחם שיריון בחטיבה 401. בכך עלה מספר החללים מתחילת הלחימה ל- 349. שלושה חיילים נוספים נפצעו באורח קשה במהלך הפעילות, הודעה נמסרה למשפחותיהם. אזעקה הופעלה הבוקר (ד) בגליל המערבי, זה היום השלישי ברציפות.

הלילה חוסל ראש מחלקת התעשיות ואמצעי הלחימה בחמאס, מחסן אבו-זינה, בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ. אבו-זינה היה ממובילי ייצור האמל"ח של חמאס והתמחה בייצור אמצעי לחימה אסטרטגיים ורקטות עבור מחבלי חמאס.

תיעוד: פעילות כוחות צה"ל בצפון רצועת עזה

צה"ל תקף בלבנון

הגזרה הצפונית ממשיכה להתחמם. בתגובה לירי משטח לבנון שבוצע אתמול (ג') צה"ל תקף חוליית נ"ט והשמיד מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה, ביניהן מחסן אמל"ח, עמדות שיגור, תשתיות להכוונת טרור ואתרים בהם ממוקמים אמצעים טכנולוגיים. בנוסף, הותקפה חולייה שניסתה לשגר טילי נ"ט משטח לבנון לעבר ישראל.

היועמ"שית הקפיאה את הכספים הקואליציוניים

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה הנחתה על הקפאת כלל הכספים הקואליציוניים לטובת המלחמה, בהתאם להחלטת הממשלה. בהודעת היועמ"שית נכתב כי "הממשלה הנחתה להשתמש בתקציבים שיועדו ליישום הסכמים פוליטיים בעלי משמעות תקציבית לצורך מימון צרכים הנובעים מהלחימה וכדי ליישם את החלטתם בעניין זה, הונחו המשרדים בהחלטות הממשלה להימנע מהתחייבויות חדשות העלולות להביא לכך שלא ניתן יהיה להקצות תקציבים אלה לצרכים האמורים".

צה"ל: יש לעדכן את אפליקציית פיקוד העורף

צה"ל מסר כי על כלל משתמשי ה-iPhone לעדכן את יישומון פיקוד העורף בחנות ההורדות. "ללא ביצוע העדכון, לא ניתן יהיה לקבל במכשיר הטלפון התרעות בזמן אמת" הובהר. בצה"ל ציינו כי העדכון מיועד למשתמשי ה-iPhone לבד ומשתמשי אנדרואיד לא נדרשים לבצע את העדכון.