מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

שוחרר מהכלא הישראלי ותכנן את מתקפת הפתע: חוסל מג"ד דיר אל-בלח

צה"ל ושב"כ חיסלו את ואיל עספה, מפקד גדוד דיר אל-בלח של חמאס שתכנן את המתקפה הרצחנית וקידם פיגועים לעבר כוחות צה"ל ואזרחים ישראלים | אזעקות בשדרות ועוטף עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/23 15:49 כב בחשון התשפד

שוחרר מהכלא הישראלי ותכנן את מתקפת הפתע: חוסל מג"ד דיר אל-בלח
מג"ד דיר אל-בלח, צילום: דובר צהל

הלילה (ב') חוסל מפקד גדוד דיר אל-בלח, ואיל עספה, בפעילות משתופת עם שב"כ ואמ"ן. עספה,השתתף בשילוח מחבלי נח'בה למתקפה הרצחנית ותיכנן פיגועים נוספים לאחר המתקפה. עספה היה כלוא בין השנים 1992-1998 והיה מעורב לאורך השנים בקידום פיגועים רבים לעבר אזרחים ישראלים וכוחות צה"ל.

תיעוד: חיסול מפקד גדוד דיר אל-בלח

לצד הפעולה הקרקעית המתרחבת בצפון הרצועה, נמשכים מאמצי הנעת האוכלוסייה העזתית דרומה. גם ביממה האחרונה, בהתאם לשעות שנקבעו מראש צה"ל מאבטח ציר ופותח מסדרון פינוי אוכלוסייה על מנת לאפשר לתושבי צפון רצועת עזה לנוע דרומה לשם הגנתם.

צפו בתושבים מתפנים:

בצה"ל מעריכים: חוסלו מספר מפקדי גדודים ופלוגות, כוחותינו השתלטו על מוצב חמאס

אחרי שהודיעו הבוקר (ב') על כיבוש מוצב חמאס ועל חיסולו של ג'מאל מוסא - האחראי על הביטחון המיוחד של חמאס, בצה"ל מעריכים כי בתקיפות האוויריות החריגות הלילה בצפון רצועת עזה חוסלו מספר מפקדים בחמאס, ביניהם מפקדי גדודים ופלוגות.

נזכיר כי כוחות קרקעיים של צה"ל השתלטו הלילה על מוצב חמאס בשטח עזה. במוצב היו לארגון הטרור עמדות תצפית, מתחמי אימונים לפעילי הטרור וכן מנהרות טרור. בפעולה זו חוסלו מספר מחבלים. בנוסף, במהלך היממה האחרונה מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו כ-450 מטרות של ארגון הטרור חמאס, ביניהן מתחמים צבאיים, עמדות תצפית, עמדות נ"ט, ועוד. כמו כן, כוחות זרוע הים תקפו מפקדות, עמדות שיגור טילי נ"ט ועמדות תצפית נוספות של ארגון הטרור.