מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

פגיעה ישירה בקרית שמונה - אזעקות בגוש דן

התחממות בצפון: פגיעה ישירה בשכונת מגורים בקרית שמונה | אזעקות הופעלו בתל אביב וערי המרכז | ראש הממשלה אמר בתדרוך לכתבים כי סינוואר "מתנהל כמו היטלר קטן והעם שלו מעניין אותו כקליפת השום" | דובר צה"ל: הגענו לחוף הים של עזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/11/23 18:57 כא בחשון התשפד | עודכן בתאריך 05/11/23 22:13

פגיעה ישירה בקרית שמונה - אזעקות בגוש דן
פגיעה ישירה בקרית שמונה, צילום: דוברות עיריית קריית שמונה

22:00 | אזעקות הופעלו בתל אביב, רמת גן, חולון, אור יהודה, יהוד-מונוסון, סביון, קריית אונו, ראשון לציון, באר יעקב, אשדוד, בת-ים, רחובות, נס ציונה, רמלה וגבעתיים. עד כה לא דווח על נפגעים או על נזק.

21:30 | במטח רקטות לעבר קרית שמונה, זוהו מספר נפילות, כולל פגיעה ישירה בבית מגורים.
בעל הבית לא התפנה ושהה במקלט. בשלב זה לא דווח על נפגעים בנפש, נזק כבד נגרם לרכוש. מעיריית קרית שמונה נמסר: "צוותי החירום של העירייה ממשיכים להסתובב בעיר במטרה לאתר מקומות נוספים של נפילות".

20:00 | אזעקות הופעלו בתל אביב, ראשון לציון, חולון, בני ברק, רמת גן, רמת השרון, הוד השרון, פתח תקווה, כפר קאסם, ראש העין, נס ציונה, גבעתיים, וגבעת שמואל. עד כה לא דווח על נפגעים או על נזק. המטחים מגיעים על רקע התקיפות הנרחבות של צה"ל בשעה זו בצפון רצועת עזה.

19:10 | אזעקות הופעלו בקרית שמונה, תל חי, מטולה ויישובי הגליל העליון. אחד הטילים שנורו נחת בלב שכונת מגורים בקרית שמונה, נגרם נזק לרכבים, לבתים ולבית עסק. חיזבאללה לקח אחריות על הירי והודיע: "בתגובה על הרג אישה ושלושה ילדים שיגרנו רקטות קטיושה לעבר קריית שמונה".

פגיעה ישירה בקרית שמונה

נתניהו: "לסינוואר לא אכפת מהעם שלו והוא מתנהג כמו היטלר קטן בבונקר"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו אמר היום (א') בתדרוך לכתבים כי "לסינוואר לא אכפת מהעם שלו והוא מתנהג כמו היטלר קטן בבונקר". נתניהו הוסיף: "העם שלו מעניין אותו כקליפת השום". קודם לכן הצהיר נתניהו במהלך ביקור שערך בבסיס חיל האוויר רמון כי לא תהיה הפסקת אש עד להחזרת החטופים. "אנחנו אומרים את זה גם לאויבינו וגם לידידינו. אנחנו פשוט נמשיך עד שננצח אותם, אין לנו אלטרנטיבה" הבהיר ראש הממשלה.

נתניהו בביקור בבסיס חיל האוויר רמון

המטחים לעבר עוטף עזה נמשכו לאורך כל היום. סמוך לשעה 18:48 אזעקות הופעלו בשדרות ויישובי עוטף עזה. קודם לכן, סמוך לשעה 17:00 אזעקות נשמעו בבאר שבע ויישובי עוטף עזה, עד כה לא דווח על נפגעים או על נזק.

דובר צה"ל: הגענו לחוף הים של עזה

דובר צה"ל הודיע הערב כי אוגדה 36 אשר יצאה להתקפה בצפון רצועת עזה, הגיע לקו החוף ברצועה. תפקיד האוגדה הוא לכתר את העיר עזה, לתקוף ולהשמיד יעדים נבחרים, ביניהם נכסים משמעותיים, ומפקדות טרור של חמאס. במהלך הלחימה, אוגדה 36 תקפה מעל 1,600 מטרות, ביניהן תשתיות של הארגון, מחסני אמל"ח, עמדות נ"ט ותצפית וכוחות קרקעיים של הארגון.

תיעוד: כוחות אוגדה 36 במהלך הלחימה