מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גלנט במסר לתושבי עזה: "אם תגיעו לפנינו לסינואר - זה יקצר את המלחמה"

שר הביטחון התייחס לקרבות על צפון הרצועה במהלך השבת, קרא לתושבי עזה לחסל את סינואר ושיגר איום חריף לנסראללה: "אם יעשה את טעותו של סינואר ויגרור את חיזבאללה למלחמה, לדבר הזה יהיו השפעות מרחיקות לכת על לבנון. הוא יחרוץ את גורלה של לבנון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/11/23 19:17 כ בחשון התשפד

גלנט במסר לתושבי עזה: "אם תגיעו לפנינו לסינואר -  זה יקצר את המלחמה"
יואב גלנט, צילום: צילום מסך

שר הביטחון, יואב גלנט אמר היום (שבת) בהצהרה לתקשורת כי כיתור עזה הושלם ובמהלך השבת התנהלו קרבות קשים בתוך הרצועה: "כוחות צה"ל פועלים מצפון ומדרום ולמעשה נכנסו לתוך השטחים הבנויים" אמר. "הם נלחמים כנגד מחבלים שנמצאים במפקדות, מנהרות. הם משמידים תשתיות, חדרי קשר, בונקרים ומנהרות תת קרקעיות. הם מפעילים את מלוא העוצמה של צה"ל" הוסיף.

"שנים עשר מפקדי גדודים של חמאס כבר חוסלו והיד עוד נטויה"

גלנט התייחס להמשך התקדמות הכוחות בצפון הרצועה: "גדודי החמאס סופגים מכות קשות ואנחנו מפרקים גדוד אחרי גדוד" אמר. בהמשך הציג את מפת התקדמות הכוחות בעיר עזה: "המסגרות הולכות ומתכרסמות, הולכות ומתפרקות כתוצאה מהפעולה הנחושה של לוחמי צה"ל. אני יכול לומר לכם ששנים עשר מפקדי גדודים של ארגון הטרור חמאס כבר חוסלו והיד עוד נטויה. אנחנו נגיע לכולם, לשרשרת הפיקוד ולמחבלים שבשטח".

"אנחנו נגיע אל צמרת חמאס. אנחנו נגיע אל סינואר ואנחנו נחסל אותו"

גלנט קרא לתושבי הרצועה להתנקש בסינואר: "אנחנו נגיע אל צמרת חמאס. אנחנו נגיע אל סינואר ואנחנו נחסל אותו. אני אומר כאן לתושבי עזה, אם תגיעו לפנינו, זה יקצר את המלחמה". בהמשך התייחס לזירה הצפונית: "זירת המלחמה היא זירה נרחבת יותר. למרות שצה"ל מרכז את מאמציו בזירת הדרום ומבצע את ההתקפה בעוצמה גדולה שם, יש גם זירות אחרות ובראשם הזירה הצפונית".

"אם נסראללה יעשה את טעותו של סינואר - הוא יחרוץ את גורלה של לבנון"

גלנט הצהיר כי ישראל לא מעוניינת במלחמה עם חיזבאללה, אך הבהיר: "אנחנו בהגנה חזקה, חיל האוויר משמר את עיקר כוחו על מנת לתת מענה לכל התפתחות בצפון, ויחד עם זה, אם נסראללה יעשה את טעותו של סינואר ויגרור את חיזבאללה למלחמה, לדבר הזה יהיו השפעות מרחיקות לכת על לבנון. הוא יחרוץ את גורלה של לבנון". לסיום חתם: "צפויים לנו עוד ימים ארוכים של לחימה. זה לא ייגמר ביום וגם לא בשבוע".