מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נתניהו: "התמרון מייצר אפשרויות להשיג שחרור ואנחנו לא נחמיץ אותן"

ראש הממשלה הזהיר את חיזבאללה בפתח ישיבת הממשלה: "אתם תעשו את טעות חייכם אם תחליטו להתערב באופן מלא במערכה, אתם תספגו מכה שאתם לא יכולים אפילו לדמיין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/10/23 17:54 טו בחשון התשפד

נתניהו: "התמרון מייצר אפשרויות להשיג שחרור ואנחנו לא נחמיץ אותן"
"התמרון מייצר אפשרויות להשיג שחרור", נתניהו, צילום: צילום מסך, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ב') בפתח ישיבת הממשלה: "אנחנו בעיצומה של המלחמה, אנחנו הצבנו יעד ברור להשמיד את היכולות הצבאיות והשלטוניות של החמאס. את הדברים האלה אנחנו עושים באופן שיטתי; קודם כל שלב הבלימה שהסתיים. השלב השני - כתישה מן האוויר שנמשכת כל הזמן. השלב השלישי - צה"ל הרחיב את כניסתו הקרקעית לתוך רצועת עזה, הוא עושה את זה בצעדים מדודים, מאוד עוצמתיים, תוך התקדמות שיטתית צעד אחד צעד".

לאחר הציוץ שעורר סערה, בו האשים נתניהו את מערכת הביטחון במחדל, היום בירך נתניהו את הרמטכ"ל ואמר: "אני חייב להגיד שאנחנו נותנים אמון מלא, גם בשיטה, גם בהנהגה תחת הרמטכ"ל, ואנחנו עושים זאת כל העם וכל הנהגת העם. יהיו גם צעדי המשך, אי אפשר לפרט אותם כאן, אבל אנחנו מדברים עליהם בתוך קבינט המלחמה".

"במקביל אנחנו פועלים להרתיע באופן אקטיבי את חזית הצפון, ואני חוזר ואומר לחזבאללה - אתם תעשו את טעות חייכם אם תחליטו להתערב באופן מלא במערכה, אתם תספגו מכה שאתם לא יכולים אפילו לדמיין".

נתניהו התייחס לסוגיית החטופים והצהיר כי התמרון מסייע לשחרורם: "אנחנו ממשיכים את המאמצים לשחרר את החטופים, גם במהלך התמרון, והתמרון אפילו מייצר אפשרויות להשיג שחרור ואנחנו לא נחמיץ אותן. המערכה הזו תיקח זמן, יהיו מהמורות, יהיו קשיים, יהיו אבידות, יהיו גם הפתעות, אבל בסופה אני מבטיח לכם דבר אחד: החמאס יוכה שוק על ירך. החמאס יובס, תהיה עזה אחרת".