מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מטח רקטות לעבר גוש דן - שני לוחמים נפצעו בצפון הרצועה

בתגובה לשיגורים לעבר הר דב - צה"ל תוקף בלבנון | אזעקות נשמעו בגוש דן והשפלה | שני לוחמים נפצעו קשה ובינוני במהלך פעילות בצפון הרצועה | צה"ל תקף יותר מ-450 מטרות טרור ביממה האחרונה | אחרי סערת הציוץ - נתניהו התנצל: "טעיתי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/10/23 12:31 יד בחשון התשפד

מטח רקטות לעבר גוש דן - שני לוחמים נפצעו בצפון הרצועה
תקיפות צה"ל בעזה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מלחמת חרבות ברזל: סמוך לשעה 12:00 מטח רקטות נורה לעבר תל אביב, ראשון לציון, רמת השרון וחולון. צוותי מד"א יצאו לסרוק זירות בהן דווח על נפילות. במקביל, ההתחממות הביטחונית נמשכת גם בצפון ולפני זמן קצר זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב. השיגורים נפלו בשטח פתוח וכוחות צה"ל מגיבים באש לעבר מקורות הירי.

שני לוחמים נפצעו בפעילות קרקעית בצפון הרצועה

מוקדם יותר היום (א') הותר לפרסום כי שני לוחמים נפצעו במהלך הפשיטה הקרקעית בצפון רצועת עזה. קצין נפצע קשה מפגיעת פצצת מרגמה ולוחם נפצע בינוני במהלך היתקלות עם מחבלים. שניהם פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים.

מעל 450 מטרות הותקפו - שני לוחמים נפצעו

צה"ל ממשיך בגלי התקיפה הנרחבים ברצועת עזה. מטוסי קרב של צה"ל תקפו ביממה האחרונה מעל ל-450 מטרות צבאיות, ביניהן מפקדות צבאיות, עמדות תצפית ועמדות ירי נ"ט של ארגון הטרור. במסגרת הרחבת פעילות הכוחות הקרקעיים, צוותי הקרב המשולבים תקפו חוליות מחבלים שניסו לפגוע בכוחות וחוליות שתכננו לבצע ירי נ"ט וכן הכווינו כלי טיס למטרות מהקרקע.

נתניהו האשים את בכירי מערכת הביטחון, והתנצל

ראש הממשלהנתניהו פרסם הבוקר התנצלות פומבית על הציוץ שהעלה במהלך הלילה בו האשים את ראשי מערכת הביטחון במחדל וטען כי לא קיבל התרעה על מלחמה מתקרבת. "טעיתי. דברים שאמרתי בעקבות מסיבת העיתונאים לא היו צריכים להיאמר ואני מתנצל על כך", כתב נתניהו.

"לא ניתנה התרעה על כוונות מלחמה מצד החמאס"

כזכור, במהלך הלילה האשים את בכירי הביטחון במחדל הביטחוני. בציוצו המאשים כתב נתניהו כי "בניגוד לטענות השקריות, בשום מצב ובשום שלב לא ניתנה התרעה לראש הממשלה נתניהו על כוונות מלחמה מצד החמאס".

בנוסף טען ראש הממשלה, כי עד לפתיחת המתקפה גורמי הביטחון העריכו כי חמאס מורתע. "כל גורמי הביטחון, כולל ראש אמ"ן וראש שב"כ, העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה. זאת ההערכה שהוגשה פעם אחר פעם לראש הממשלה ולקבינט על ידי כל גורמי הביטחון וקהילת המודיעין, כולל עד פרוץ המלחמה".

נתניהו

האשים והתנצל, נתניהו. צילום: לע"מ