מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

כטב"מ חיסל מחבלים בג'נין: צה"ל תקף בסוריה

חילופי אש במהלך פעילות צה"ל בג'נין: מחבלים חמושים השליכן מטעני חבלה - וחוסלו על ידי כטב"מ | חיל האוויר תקף תשתיות צבאיות בסוריה בתגובה לשיגורי הרקטות ליישובי הגולן | סוכנות הדירוג S&P הורידה את תחזית האשראי של ישראל מיציבה - לשלילית

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/23 07:32 י בחשון התשפד

כטב"מ חיסל מחבלים בג'נין: צה"ל תקף בסוריה
נערכים לכניסה קרקעית, חייל גולני, צילום: דובר צה"ל

מלחמת חרבות ברזל: צה"ל עצר במהלך הלילה (ד') שני מבוקשים במרחב ואדי ברוקין שבחטיבת מנשה בחשד למעורבות בפעילות טרור. במהלך הפעילות, הכוחות ירו לעבר מחבלים חמושים וזיהו פגיעות. במחנה הפליטים ג'נין, מחבלים חמושים ירו והשליכו מטענים לעבר הכוחות וכלי טיס מאויש חיסל את אותם. אין נפגעים לכוחותינו. סמוך לשעה 9:00 אזעקות הופעלו באשקלון ועוטף עזה, עד כה לא דווח על נפגעים.

צה"ל תקף את מנגנון החמאס שמנע מתושבי עזה לעבור לדרום הרצועה

בעזה נמשכים גלי התקיפה הנרחבים של חיל האוויר. במהלך הלילה צה"ל תקף חמ"לים, תשתיות ומפקדות צבאיות של מנגנון החירום של חמאס, שפרס חסימות המקשות על תושבי עזה להתפנות לדרום הרצועה. זאת בנוסף להשמדת מתחמים ומפקדות צבאיות של מנגנון הביטחון של חמאס, שאחראי למשילות ארגון הטרור ברצועה ולמעצרם וכליאתם של מתנגדי חמאס.

https://youtu.be/ouyuUVhzs1k

סוכנות הדירוג S&P הורידה את תחזית האשראי של ישראל

בעקבות המלחמה, סוכנות הדירוג הבין-לאומית S&P הורידה את תחזית דירוג האשראי של ישראל מיציבה - לשלילית, בצל המלחמה. בנוסף, הסוכנות הגדילה את תחזית הגרעון של ישראל בשנתיים הקרובות מ-2.3% לרמה של 5.3% מהתמ"ג, שיעור גרעון גבוה מאוד. בסוכנות הבינלאומית הזהירו כי אם הלחימה תתרחב באופן משמעותי, דירוג האשראי של ישראל ימשיך לרדת.

"נערכים לכניסה קרקעית לרצועה הפעם, אנחנו אלה שנפתיע"

בצה"ל נמשכת ההיערכות לקראת תמרון קרקעי ברצועת עזה. בשיחה עם גדוד 51 בחטיבת גולני, שאיבד חיילים רבים במהלך המתקפה הרצחנית של החמאס, אמר מפקד הגדוד: "אנחנו נערכים לכניסה קרקעית לרצועה, עם אימונים מפרכים ועיבוד עצמי וקבוצתי שלבסוף יכינו אותנו להילחם ולנצח.
הפעם, אנחנו אלה שנפתיע. נגיע בריכוז מאומץ, עם כל היכולות המתקדמות והסטנדרט הגבוה של הגדוד, ונהיה אלו שמנצחים".

נערכים לכניסה קרקעית, חיילי גולני

נערכים לכניסה קרקעית, חיילי גולני צילום: דובר צה"ל

גדוד 13 מוכן להתקפה