מספרים איומים: 21 ילדים נותרו ללא הורים

מתקפת הטרור הרצחנית של החמאס הותירה עשרות ילדים ללא הורים. אחת הילדות בת ה-4 נחטפה לעזה. ילדה נוספת איבדה את אימה ואביה נחטף לעזה. שר הרווחה: "העובדה שכל כך הרבה ילדים הם קורבנות של המתקפה האכזרית של החמאס הופכת את הבטן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/10/23 17:25 ז בחשון התשפד

מספרים איומים: 21 ילדים נותרו ללא הורים
ילדים במרחב מוגן בעיר אשקלון, מלחמת חרבות ברזל, צילום: Yossi Aloni/Flash90

מלחמת חרבות ברזל: משרד הרווחה הציג היום (א') את מספר הילדים שהתייתמו במתקפה הרצחנית של החמאס לפני כשבועיים. עשרים ואחד ילדים איבדו את הוריהם במהלך המתקפה, אחת מהם, ילדה בת 4 בלבד, נחטפה לעזה. מפרוץ האירועים, עובדים סוציאליים של משרד הרווחה והרשויות המקומיות פעלו לאתר את כל הילדים שאיבדו את הוריהם ויצרו קשר עם כלל המשפחות שבהן שוהים הילדים.

"משרד הרווחה ערוך לתת טיפול ארוך טווח וממוקד טראומה"

שר הרווחה יעקב מרגי סיכם את הנתונים העגומים: "העובדה שכל כך הרבה ילדים הם קורבנות של המתקפה האכזרית של החמאס הופכת את הבטן". בהמשך מסר מרגי כי במשרד הרווחה נערכים לספק טיפול מקיף עבור הילדים: "משרד הרווחה ערוך לתת טיפול ארוך טווח וממוקד טראומה, לכל ילד וילדה שנפגעו מהמתקפה הנפשעת הזאת ובפרט לילדים שנותרו יתומים. מדינת ישראל תהיה להם לאימא ולאבא ותדאג להם במשך כל חייהם".

כזכור, במסגרת מאמצי הסיוע למשפחות החטופים והנעדרים והמשפחות השכולות, במשרד הרווחה הקימו מערך ליווי ותמיכה של אלפי עובדות ועובדים סוציאליים. המערך זמין במוקד 118 ובמחלקות לשירותים חברתיים 24 שעות ביממה.