בלעדי עובדים סוציאליים במתקפה על היו"ר: "מה את עושה שם"

יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים ענבל חרמוני נאמה בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית ונאמה בשם האיגוד, מה שהביא לזעם של העובדים: "אנחנו נפעל" | חרמוני: "אין לי את הפריבילגיה לשתוק"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/02/23 16:04 כא בשבט התשפג

עובדים סוציאליים במתקפה על היו"ר: "מה את עושה שם"
ההפגנה, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ענבל חרמוני, שמשמשת כיו"ר איגוד העובדים הסוציאליים, נאמה אתמול (שבת) בהפגנה נגד הרפורמה המשפטית שמקדמת הממשלה, המהלך של חרמוני שנמצאת בתפקיד שאמור לייצג את כל העובדים הסוציאליים הביא לכעס רב בקרב לא מעט עובדים סוציאליים.

אחד העובדים הסוציאליים כתב לחרמוני על השתתפותה בהפגנה: "מה את עושה שם? זה הקול שלך בלבד אין לך שום סמכות לדבר בשם כולנו ואנחנו נפעל בעניין. חבל שאת מכניסה פוליטיזציה לאיגוד ולתפקיד שהוא כל כך חשוב ואמור לייצג את כולם". 

עו"ס נוסף כתב: "מפריע לי מאוד שאת נואמת במחאה נגד הרפורמה המשפטית כיו"ר האיגוד שלנו. הרושם שמתקבל הוא שכל העובדים הסוציאליים מתנגדים לרפורמה, זה לא מייצג אותי ועוד רבים מחברי וראוי לעשות הפרדה בין התפקיד שלשמו נבחרת בקולי ובקולם של רבים לפוליטיקה".

בנוסף הוציאו עובדים סוציאליים עצומה נגד חרמוני בה נכתב: "בשבוע האחרון נתקלנו בפרסומים שונים המצביעים על פעילות אינטנסיבית שלך הקשורה למאבקים פוליטיים הרוחשים כעת במדינת ישראל. בין היתר פורסם על כנס בראשותך שכותרתו 'ההפיכה השלטונית בישראל.

ישראל נמצאת תחת מתקפה ואין לי את הפריבליגיה לשתוק 

"כעובדים סוציאליים אנו אמונים על כבוד האדם, ומצווים לדאוג ולחתור לרווחת כל אדם באשר הוא אדם, ללא אפליה, ומתוך כבוד וסובלנות לכל תרבות ומגזר. גרירתה של קהילת העובדים הסוציאליים לתוך מחלוקת פוליטית חריפה חותרת תחת יסודות המקצוע, פוגעת באמון הציבור בתחום העבודה הסוציאלית, ומהווה פגיעה אתית חמורה במקצוע העבודה הסוציאלית".

את ההסבר של חרמוני להתנהגותה ניתן למצוא בפייסבוק שלה, "כאשר ישראל נמצאת תחת מתקפה מאורגנת, אין לי את הפריבילגיה לשתוק", כתבה חרמוני לאחרונה והוסיפה: "בשבועות האחרונים אני מקבלת עשרות ואולי אף מאות פניות מעובדות ועובדים סוציאליים מכל הארץ באשר להצטרפות העובדות והעובדים הסוציאליים בראשותי למחאה -ואנחנו נעשה זאת בדרכנו. נעשה זאת כאזרחים ואזרחיות ולא כאיגוד. הקוד האתי שלנו לא מאפשר לנו לעמוד מנגד".

מחאה נגד הרפורמה המשפטית