מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

חיסול דרמטי: ראש חטיבת המרכז של חמאס חוסל בתקיפת צה"ל

ראש חטיבת המרכז של חמאס, אימן נופל חוסל בתקיפת צה"ל במחנה הפליטים אל בורייג'. בצפון: חיזבאללה ממשיך לחמם את הגזרה ומהבוקר נורו חמישה טילי נ"ט לעבר מוצבי צה"ל | בירי לעבר מטולה נפצעו שלושה אזרחים: אחד במצב בינוני-קשה והאחרים במצב קל

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/23 16:34 ב בחשון התשפד

חיסול דרמטי: ראש חטיבת המרכז של חמאס חוסל בתקיפת צה"ל
ראש חטיבת המרכז של הזרוע הצבאית של חמאס, צילום: רשתות ערביות

היום ה-11 למלחמה: צה"ל הודיע הערב (ג') על חיסולו של אחד מבכירי החמאס אשר שימש כמפקד חטיבת מחנות המרכז של רצועת עזה, וכראש המודיעין הצבאי של חמאס לשעבר. נופל, נופל היה מהבכירים הדומיננטיים ביותר בארגון, והיה מקורב למוחמד דף. בעברו, עסק בייצור ופיתוח אמצעי לחימה, קידם והיה שותף לפיגועים רבים, ואף היה שותף בתכנון חטיפתו של גלעד שליט.

תיעוד: חיסול בכיר החמאס אימן נופל

התחממות בגזרה הצפונית: חמישה טילי נ"ט נורו מהבוקר

חיזבאללה ממשיך לחמם את הגזרה הצפונית ומהבוקר שיגר חמישה טילי נ"ט לעבר יישובי הצפון. בין היתר הותקפו מוצבי צה"ל בסמוך ליישוב מרגליות, והקיבוצים מטולה וזרעית. בעקבות הירי לעבר מטולה נפצעו שני אנשים, וטנקים של צה"ל תקפו את המרחב ממנו בוצע הירי. בנוסף, הלילה סוכלה חוליית מחבלים שניסתה להניח מטען על גדר הגבול באזור חניתה. כוחות צה"ל זיהו את החוליה ופגעו בה. אין נפגעים לכוחותינו.

דיווח: 2,000 חיילי מרינס יגיעו לאזור

רשת CNN מדווחת כי ארה"ב החליטה לשלוח לאזור ישראל 2,000 חיילי מרינס וזאת במטרה להרתיע את איראן וחיזבאללה. לצד הסיוע הרב שהגיע עד כה מארה"ב, על פי עיתון הניו יורק טיימס ישראל ביקשה סיוע נוסף של כעשרה מיליארדי דולרים לצורך המלחמה. בתוך כך, מפקד פיקוד המרכז בצבא ארה"ב, גנרל קורילה, צפוי להיפגש בישראל עם בכירי מערבת הביטחון וזאת כדי "לוודא שלישראל יש את הנדרש לה להגן על עצמה".

ישראל תקפה 200 מטרות של חמאס

צה"ל ממשיך בגלי התקיפות הנרחבים ברצועת עזה. במהלך היממה האחרונה צה"ל תקף למעלה מ-200 תשתיות טרור של חמאס ביניהם מפקדות מבצעיות, פעילי טרור, מנהרות תת קרקעיות בשטח הרצועה ובנק ששימש את החמאס למימון טרור ברצועה.