מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הרמטכ"ל מודה באחריות: "ספגנו מכה ואנחנו אחראים"

הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי הוציא איגרת לחיילים ובה לקח אחריות על המצב הביטחוני והודיע: "הלחימה תהיה קשה וארוכה אבל אנחנו ננצח בה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/10/23 08:54 ב בחשון התשפד

הרמטכ"ל מודה באחריות: "ספגנו מכה ואנחנו אחראים"
"אנחנו אחראים", הרמטכ"ל, צילום: דובר צה"ל

היום ה-11 למלחמה: הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי פרסם איגרת לכלל חיילי צה"ל בה הציג את מטרות הלחימה, את ההישגים הצבאיים שהושגו עד כה, לצד לקיחת אחריות על כישלונה של מערכת הביטחון בהגנה על עוטף עזה. במכתב, תיאר הרמטכ"ל את מטרות המלחמה: "אנחנו נחושים ומאוחדים במשימתנו להגן על הבית וערוכים לכל תרחיש ובכל הזירות. לנגד עינינו עומדת המחויבות הבלתי מתפשרת להכריע את האויב ולהשיב את הביטחון על כנו בכל מקום".

"ספגנו מכה, אך כעת העוצמה בידינו", הרמטכ"ל

"ספגנו מכה, אך כעת העוצמה בידינו", הרמטכ"ל צילום: דובר צה"ל

"המלחמה תהיה ארוכה וקשה וצה"ל ינצח בה"

בהמשך הודה באחריות הצבא לכישלון ההגנה על עוטף עזה: "ספגנו מכה ואנחנו אחראים" אמר, אך לצד זאת הדגיש: "כעת היוזמה בידינו. לכל אחד ואחת מכם תפקיד באתגרים העומדים בפנינו. המלחמה תהיה ארוכה וקשה וצה"ל ינצח בה". בנוסף, הלוי הציג את הישגי המלחמה עד כה: "פגענו בתשתית האויב, בהנהגתו ובאמצעיו והסבנו לו אבדות קשות".

"צה"ל ינצח בזכות הדבקות במשימה, עוז הרוח והרעות"

לסיום חתם הרמטכ"ל: "צה"ל ינצח בזכות הדבקות במשימה, עוז הרוח והרעות. צה"ל ינצח כי מלחמתנו צודקת. צה"ל ינצח בזכות חוסנו של העם שממנו הוא בא. הוא ינצח בזכות יכולותיו וכי למשימה הזו התאמנו". אנחנו ננצח ובכל מעשינו נפעל על פי רוח צה"ל וערכיו".