הרמטכ"ל יוצא לציבור: "צפויים לנו ימי לחימה ארוכים ומורכבים"

ביום השני של מלחמת חרבות ברזל, הרמטכ"ל הרצי הלוי יוצא בהצהרה ראשונה לציבור מפיקוד דרום ואומר: "אני יודע שהיממה האחרונה הייתה קשה, המחיר כבד"

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 08/10/23 20:09 כג בתשרי התשפד

הרמטכ"ל יוצא לציבור: "צפויים לנו ימי לחימה ארוכים ומורכבים"
הרמטכ"ל הלוי,, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרמטכ"ל הרצי הלוי בהתייחסות ראשונה מאז פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" שהפתיעה מדינה שלמה: "מדינת ישראל וצה"ל משיבים עכשיו מלחמה נגד מתקפה שהיא נפשעת ואכזרית של חמאס - חדירה של מחבלים לבתים פרטיים של אזרחים בעוטף עזה, לקיחה של נשים ילדים. זה טרור רצחני. לכן, אנחנו עכשיו תוקפים, רודפים ופוגעים בכל מי שנטל בזה חלק. בזה אנחנו נמשיך. אני יודע שהיממה האחרונה הייתה קשה, המחיר כבד".

צפויים לנו קדימה ימי לחימה ארוכים ומורכבים

הלוי הוסיף ואמר כי: "חיילים שלנו נהרגו, נפצעו. חלק נמצאים בידי האויב. לכן זה זמן למלחמה - לא מבצע, לא סבב. זמן למלחמה. ובתוך המלחמה הזאת צה"ל חזק, יפעל חזק וינצח ויגיע להישגים שצריך. צפויים לנו קדימה ימי לחימה ארוכים ומורכבים. אנחנו נשמור על מוכנות בכל הזירות וכל אחד יעשה בזירתו כמיטב יכולתו. נמשיך לתקוף בעזה כולה באופן רחב, בפרט באזורים שמהם יוצאות ההתקפות לתוך שטחנו".

זוהי ההצהרה הראשונה של הרמטכ"ל, כאשר רק לפני כמה שעות יצא, תא"ל דניאל הגרי דובר צה"ל בהצהרה רשמית על המצב ואמר: "כוונתנו היא להשתלט על כל מוקדי הלחימה. צה"ל השיג שליטה במוקדי החדירה לשטח ישראל. כוחותינו הרגו בשטח מאות מחבלים. יש לחימה וקרבות הרואיים לחילוץ בני ערובה שמתרחשת גם כעת ובמהלך כל הלילה. במהלך הלחימה מפקדים ולוחמים נפלו בקרבות ואזרחים נרצחו", אמר הגרי.

"מאות מחבלים נהרגו, ועשרות נלקחו בשבי", אמר הגרי "נכון לשעה הזו יש כוחות שנלחמים בכפר עזה, יש סריקות במספר רב של ישובים, צה"ל נמצא בכל הישובים עם כוחות מיוחדים ויחידות וחטיבות חי"ר, ואין ישוב שאין בו כוח צה"ל".

"אנחנו מפנים ישובים. המשימה שלנו ביממה הקרובה להגיע לפינוי של כל תושבי העוטף. נסיים את המשימה הזאת ביממה קרובה. יש עשרות אלפי לוחמים במרחב כל העוטף. נמשיך ונגיע לכל ישוב וישוב עד שנהרוג את כל המחבלים שנמצאים בשטח ישראל, המוכנות שלנו נמצאת בכל הגזרות. גם ביו"ש, אנחנו ערוכים חזק ועיבינו את המרחב. מי שיתקוף את מדינת ישראל, צה"ל יגיב והוא ישלם מחיר כבד מאוד".

ממשיכים בהתקפה רחבה מאוד על עזה

הגרי התייחס לנופלים ואמר כי: "אנחנו עוקבים אחרי כל החללים, ההרוגים והפצועים. בהיבט הדיווחים על החללים, אנחנו קודם כל מעדכנים את המשפחות ומנסים בתוך התהליך של עדכון המשפחות. צה"ל מפעיל אתר ייעודי בו יפורסמו שמות ופרטי חללי צהל שנפלו במלחמה, זאת לאחר עדכון המשפחות".

הגרע חתם ואמר כי: "התכלית ליממה הקרובה היא לסיים את הלחימה והרג כל המחבלים בעוטף עזה. להחזיק את כל הפרצות באש ולפנות התושבים מהעוטף כדי שנוכל להמשיך את הלחימה. ממשיכים בהתקפה רחבה מאוד על עזה ונגבה מחיר בכל זירת המלחמה מול מי שיתוקוף אותנו".