מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גלנט: "זאת תהיה מלחמה קטלנית שתשנה את המצב לתמיד"

שר הביטחון שוחח עם לוחמים במהלך סיור שערך בזיקים ולאחר מכן הצהיר: "יש פה מלחמה שהיא מלחמת בני החושך בבני האור. זאת תהיה מלחמה עצימה, קטלנית, מדויקת, והיא תהיה מלחמה שתשנה את המצב לתמיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/23 16:00 ל בתשרי התשפד

גלנט: "זאת תהיה מלחמה קטלנית שתשנה את המצב לתמיד"
"זאת תהיה מלחמה קטלנית", גלנט, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

היום התשיעי למלחמה: לאחר סיור ושיח לוחמים במחנה יפתח בזיקים, שר הביטחון גלנט בהצהרה לתקשורת מגבול רצועת עזה: "זו מלחמת בני האור בבני החושך, והיא תהיה מלחמה קטלנית". בהמשך גלנט התייחס לסוגית החטופים והנעדרים: "אנחנו עושים כל מאמץ על מנת לאתר אותם גם במורכבות הגדולה הזאת".

הצהרת שר הביטחון גלנט:

"יש פה מלחמה שהיא מלחמת בני החושך בבני האור"

"יש פה מלחמה שהיא מלחמת בני החושך בבני האור" הצהיר גלנט. "אנחנו נמצאים בקצה של תרבות שלא מקבלת את הקיום שלנו כאן, פראי אדם, חיות טרף, שרצחו את החיילות והחיילים שלנו, את הילדים שלנו, את האזרחים שלנו. הלוחמים כאן ביחד עם החברים שלהם, ביחד עם חיל האוויר, עם המודיעין ואנשי חיל הים, יחסלו את ארגון החמאס".

"זאת תהיה מלחמה קטלנית שתשנה את המצב לתמיד"

"לא יהיה מצב שיהרגו אזרחים, ילדים ונשים ישראלים, יחטפו אותם ואנחנו נשב בשקט. אנחנו נגיע לכל תשתיות הטרור, אנחנו נגיע לכל המנהרות, אנחנו נגיע לכל פעילי החמאס ועד שלא נחסל אותם לא נשלים את המשימה". גלנט התייחס ליעדי המלחמה: "זאת תהיה מלחמה עצימה, זאת תהיה מלחמה קטלנית, זאת תהיה מלחמה מדויקת, והיא תהיה מלחמה שתשנה את המצב לתמיד".

"אנחנו עושים כל מאמץ על מנת לאתר את החטופים"

בהמשך התייחס לסוגיית הנעדרים והחטופים: "אני רוצה לומר עוד כמה מילים ממקום אחר לגמרי. אני מקבל עשרות פניות ממשפחות חטופים, נעדרים, חללים, עם ישראל ספג מהלומה קשה. אנחנו כולנו, בליבנו, עם בני המשפחות השכולות ואלה שמחפשים את יקיריהם. אנחנו עושים כל מאמץ על מנת לאתר אותם גם במורכבות הגדולה הזאת".

שר הביטחון הוסיף כי לשם איתור הנעדרים הקים צוות מודיעיני מיוחד: "אני הקמתי צוות חזק ביותר של כל ארגוני המודיעין שלנו וכל ארגוני הביטחון שעושים ימים כלילות על מנת לנסות לאתר מידע. המאמץ הזה קורה במקביל למאמץ המלחמתי. שני הדברים האלה הם דברים שאנחנו הולכים ומקיימים אותם".

סנטורים בכירים לגלנט: "תקבלו כל תחמושת שצריך"

לסיום, גלנט שיתף כי במהלך שיחה משותפת שנערכה עם סנטורים בכירים של ארה"ב, הובטח לו כי ישראל תקבל כל תחמושת שתידרש ללחימה: "הבוקר פגשתי חמישה סנטורים בכירים, בראשותם של שניים מהמובילים, צ'אק שומר ומיט רומני, מבכירי הסנטורים בארה"ב, הם באו בשביל לומר לנו: 'אנחנו משחררים את כל החסמים אם יש, אתם תקבלו כל תחמושת שצריך, כל ציוד שצריך, אתם נלחמים את מלחמתה של ישראל, את מלחמתו של העם היהודי, אבל גם את המלחמה של התרבות העולמית, המערבית והחופשית'.