הקצין הבכיר שהגיע ראשון לעוטף עזה: "המחבלים באו עם כמות תחמושת אדירה"

תת-אלוף דן גולדפוס, מפקד אוגדה 98, תיאר את השעות הראשונות של הקרבות בעוטף: "נכנסנו לכפר עזה וקצין המודיעין שלי מקבל כדור, אני מבין את גודל האירוע. אנשים שלחו לנו הודעות שיבואו להציל אותם, אנחנו מנסים לנהל קרב אבל אנחנו ארבעה חיילים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/23 10:07 כה בתשרי התשפד

הקצין הבכיר שהגיע ראשון לעוטף עזה: "המחבלים באו עם כמות תחמושת אדירה"
דן גולדפוס, צילום: דובר צה"ל

מפקד אוגדה 98, תת אלוף דן גולדפוס, סיפר הבוקר (ג') על השעות הראשונות על פלישת חמאס. גולדפוס היה הקצין הבכיר ביותר שהגיע לשטח, והוא סיפר כי "מאות מחבלים יצאו בהתקפה בעשרות נקודות חדירה, בתים וחמ"לים שנשרפו על יושביהם. הלוחמים לחמו בחירוף נפש".

"האחריות היא עלינו בכל הרמות מלמעלה ועד למטה"

לדבריו, "ספגנו מכה קשה. האחריות היא עלינו בכל הרמות מלמעלה ועד למטה. השתלטנו על קו המגע, אנחנו עכשיו בשלב ההתקפה. זה לא מוריד מהאחריות ומהשאלות הקשות שנשאל את עצמנו".

חיילים סמוך לגבול עזה

חיילים סמוך לגבול עזה, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

על הקרב שלו סיפר גולדפוס: "נכנסנו לכפר עזה וקצין המודיעין שלי מקבל כדור, אני מבין את גודל האירוע והבנתי שאין עם מי לדבר. התחלתי להתנהל בשטח ולנסות להבין לאן צריך להגיע. אנשים שלחו לנו הודעות שיבואו להציל אותם. אנחנו מנסים לנהל קרב אבל אנחנו כוח של ארבעה חיילים".

הכוחות הופתעו בדרך, 12 עד 20 מחבלים בכל כוח

"בשמונה בבוקר הגעתי לחניון רעים למסיבה", שחזר התא"ל את המראות הקשים. "בחניון רעים היה מראה קשה מאוד. במוצב נחל עוז ובקיבוץ נחל עוז אנחנו רואים אירוע קשה ביותר. היחידות המיוחדות עשו עבודה יוצאת מהכלל וחתרו למגע. הכוחות הופתעו בדרך, 12 עד 20 מחבלים בכל כוח כזה", אמר.

"אנחנו מדברים על מאות מחבלים, עשרות נקודות חדירה. המחבלים באו עם כמות תחמושת אדירה. המחבלים הציבו מארבים בצירים לכוחות התגבור. זה לא מחבל אחד או שניים, זה עשרות ומאות. לאוגדה יש כ-30 חללים ו-150 פצועים".

"אנחנו פועלים להחזרת היישובים למצב רגיל", סיכם גולדפוס. "כלל הכוחות נלחמו מכרם שלום ועד צפון הרצועה. אנחנו מתארגנים לשלב ב', לשלב ההתקפה".