מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מלאכת הזיהוי נמשכת ללא הפסקה: 361 גופות אזרחים זוהו מתוך 854

מלאכת הזיהוי וההכנה לקבורת נמשכך ללא הפסקה ומסביב לשעון | עד כה נאספו 1,076 גופות של חיילים ואזרחים, ביניהם 854 אזרחים ו-222 חיילים | בצה"ל מקווים כי עד כניסת שבת כלל החללים יגיעו לקבורה

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/23 15:10 כז בתשרי התשפד

מלאכת הזיהוי נמשכת ללא הפסקה: 361 גופות אזרחים זוהו מתוך 854
קבריהם של חללי מלחמת חרבות ברזל בהר הרצל, צילום: Chaim Goldberg/FLASH90

היום השישי למלחמת חרבות ברזל: שישה ימים עברו מאז פתח חמאס במתקפת פתע על ישראל, ומספר הנרצחים ממשיך לעלות. היום (ה') פירסם דובר צה"ל כי עד כה נאספו 1,076 גופות של חיילים ואזרחים, ביניהם 854 אזרחים ו-222 חיילים. מספר החללים הגיע לסדרי גודל שטרם נראו בישראל, וחרף המאמצים לאיתור וזיהוי הגופות התהליך דורש זמן. מקרב האזרחים עד כה זוהו 361 גופות ו-264 נקברו, ומקרב החיילים, 222 משפחות קיבלו הודעה על מות יקיריהם ו-138 מתוכם נקברו.

הליך זיהוי חללי צה"ל נעשה במהירות גבוהה יותר בשל מאגרי המידע

גורמים המעורבים בתהליך זיהוי החללים ואיתור הנעדרים הסבירו כי במסגרת תהליך זיהוי החללים, בצה"ל מאתרים את זהות החיילים במהירות גבוהה יותר מהליך זיהוי גופות האזרחים, מכיוון שלחיילי צה"ל יש מאגר נתונים שנבנה ביום הגיוס, הכולל טביעות אצבע, צילומי שיניים, תעודות ודסקיות.

מכיוון שברשות צה"ל מאגר נתונים כולל, כאשר יש נפילה של חלל צה"ל מלאכת האיתור היא יותר פשוטה. צריך 2 אינדיקציות כדי לחלוט זיהוי חלל ולהביא לקבורה. בצה"ל מקווים כי עד כניסת שבת כלל החללים יגיעו לקבורה אך יש מקרים קשים שבהם קשה יותר לזהות את הגופות וההליך עלול להימשך זמן רב יותר.

צה"ל נמצא בקשר גם עם משפחות שטרם אותרו קרוביהן

צה"ל עדיין לא הצליח לאתר את כל החללים אך גם משפחות שטרם אותרו יקירהן קיבלו על כך עדכון מהצבא. לצה"ל חשוב מאוד שמלאכת זיהוי החללים תהיה מדויקת כדי לוודא שכל חלל מגיע לארון הנכון ולבית העלמין הנכון.

צה"ל החל בבניית מאגר מידע על אזרחים שנרצחו

במסגרת הניסיון לקצר את תהליך זיהוי החללים גם בקרב האזרחים, בצה"ל התחילו לבנות מאגרים של תמונות, טביעות אצבע, די אן איי, ביומטריה ושיניים. עם זאת גם להקמת המאגר ישנם מגבלות בהתאם לגיל של חלק מהחללים. מרבית גופותיהם של האזרחים שנטבחו - נדגמו, וחלקם גם זוהו. לצד זאת, ישנם עיכובים בהליך קבורתם של חללים מקרב יישובי העוטף, בהם נרצחו אזרחים רבים ובשך כך יש קושי לנהל את הלוויות ביישובים אלו.

עד כה עדכן צה"ל 97 משפחות שיקיריהם נמצאים בעזה

צה"ל מסייע למשטרה בעדכון משפחות שאיבדו את קרוביהם בשיחות פנים מול פנים, וצה"ל גייס קצינים וקצינות שיסייעו למאמצים. בנושא החטופים, צה"ל מנהל שני חמ"לים לאיתור חטופים, עד כה עדכן צה"ל 97 משפחות שיקיריהם נמצאים בעזה, חיילים ואזרחים יחד. אזרחים שאיבדו את יקיריהם יכולים ליצור קשר עם מוקד 105.