מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עדות מהיישוב הנצור: "בלי לחשוב יותר מדי, לקחו נשק וציוד ועצרו את המחבלים בגופם"

גאל גרינוולד, שהתארח ביישוב שלומית, תיאר את הרגעים הראשונים במלחמה וחשף את סיפור גבורתם של חברי כיתת הכוננות של היישוב: "הם עצרו את המחבלים בגופם והצילו בקרב גבורה את הישוב פרי גן מטבח"

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 08/10/23 13:26 כג בתשרי התשפד

עדות מהיישוב הנצור: "בלי לחשוב יותר מדי, לקחו נשק וציוד ועצרו את המחבלים בגופם"
כוחות צהל בדרום, צילום: Ben Hakoon/Flash90

מלחמת חרבות ברזל: גאל גרינוולד, סגן יושב ראש ההסתדרות הציונית העולמית, התארח ביישוב שלומית שעדיין נצור כרגע בעוטף עזה. הבוקר (א') סיפר ל"חדשות כיפה" על הרגעים הראשונים במתקפת הפתע ושיתף את סיפורי הגבורה של כיתת הכוננות של היישוב. "התארחנו אצל גיסי הרב אלי וחגית אדלר בשלומית, אחד היישובים של העוטף" סיפר גאל, "בבוקר נכנסו למקלטים אבל לקח זמן עד שהבנו שמדובר באירוע גדול, בהתחלה עוד חשבתי בתמימות כשהיינו בממ"ד שמענו את הבומים והתחלנו לאט לאט להבין את גודל האירוע".

חיילים בשדרות

חיילים בשדרות, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

"בלי לחשוב יותר מידי, כעשרה חברים משלומית לקחו מייד נשק וציוד ונסעו במהירות לפריגן"

גאל, שמכהן כיו"ר סיעת המזרחי במוסדות הלאומיים שיתף את סיפור הגבורה של חברי כיתת הכוננות ביישוב, כפי שהביא אותו קרוב משפחתו, הרב אלי אדלר: "בשש וחצי בבוקר, בני, רכז הבטחון של שלומית קיבל הודעה בקשר על התקפת מחבלים בישוב פריגן. 5 דקות משלומית" סיפר, "הוא שלח מייד הודעה לחברי כיתת הכוננות: 'מי מצטרף אליי לפריגן?' בלי לחשוב יותר מידי, כעשרה חברים משלומית לקחו מייד נשק וציוד ונסעו במהירות לפריגן".

כיתת הכוננות ניהלה קרב הירואי מול המחבלים ללא סיוע צבאי

"לפריגן חדרו שמונה מחבלים. חיילי כיתת הכוננות של שלומית הגיעו ראשונים ללא צבא בכלל, והחלו לנהל קרב מול המחבלים. הם עצרו את המחבלים בגופם והצילו בקרב גבורה את הישוב פריגן מטבח. בקרב הגבורה הזה נהרגו שני חברי שלומית: אביעד כהן וראובן שישפורטיש הי"ד.

אדלר הוסיף כי חלק מתושבי היישוב נפצעו ואחרים עדיין נעדרים: "עוד ארבעה חברי שלומית נפצעו בינוני עד קשה. כולנו מתפללים לרפואתם. בנוסף לכך, שני חברי שלומית נוספים שהיו בדרך להצטרף ללחימה, נעדרים עד עכשיו".

חיילי צה"ל, למצולמים אין קשר לכתבה.

חיילי צה"ל, למצולמים אין קשר לכתבה., צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

"מאמינים שנאסוף את השברים ונעמוד על הרגליים"

אדלר סיכם: "בעזרת השם מאמינים שנאסוף את השברים ונעמוד על הרגליים. מעריכים מאוד את האהבה ואת ההתעניינות של כולכם בשעות קשות אלה. זה מחזק אותנו מאוד. עם ישראל חי. נצח ישראל לא ישקר ולא יינחם. ואנחנו ננצח. יהיה קשה, אבל נתגבר".