ישראל תיסוג מהשטח? זה המתווה שהוצע לפתרון המשבר עם לבנון

חודשים ספורים לאחר תקרית האוהלים וברקע המתיחות בגבול לבנון, מתווה חדש הוצע לישראל על ידי השליח האמריקאי עמוס הוכשטיין במסגרתו תיסוג ישראל מהשטחים שבמחלוקת ובתמורה חיזבאללה יורחק מהגדר | וגם: המסר של ראש הממשלה הלבנוני

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 06/10/23 11:31 כא בתשרי התשפד

ישראל תיסוג מהשטח? זה המתווה שהוצע לפתרון המשבר עם לבנון
גבול לבנון, ישראל תקבל את המתווה?, צילום: Ayal Margolin/FLASH90

בשנה האחרונה המתיחות בגבול לבנון עלתה מדרגה. שורה של פרובוקציות של חיזבאללה הגיעו לשיאן עם תקרית האוהלים שהוקמו בתוך שטח ישראל. ב"ישראל היום" דווח כי השליח האמריקאי המיוחד עמוס הוכשטיין הגיש מתווה לפתרון המשבר במסגרתו תיסוג ישראל מהשטחים שבחלוקת על הגבול ובתמורה יורחק חיזבאללה מאיזור הגבול, הדיווח מתבסס על מידע שפרסם העיתון הלבנוני "אל־אח'באר".

האמריקאים מחכים לתשובתה של ישראל

עוד דווח כי הוכשטיין נפגש עם ראש הממשלה הזמני בלבנון נג'יב מיקאתי וקיבל ממנו מסר כי בלבנון לא מעוניינים במלחמה עם ישראל. עוד דווח כי כשהוכשטיין ביקש ערבויות להרחקת חיזבאללה מהגבול, השיב ראש הממשלה הלבנוני כי הדבר אפשרי אם יוכח שישראל מקבל את המתווה. עתה, כך על פי הדיווח, האמריקאים מחכים לתשובתה של ישראל.

כוח צה"ל בכפר רג

כוח צה"ל בכפר רג'ר, גבול לבנון, צילום: Ayal Margolin/Flash90

"מדובר בסניף של חיזבאללה"

לפני כחודשיים, הכריז שר הביטחון יואב גלנט על הארגון הלבנוני "ירוק ללא גבולות" כעל ארגון טרור, כך פורסם ב"חדשות 12". ההחלטה של גלנט מגיעה לאחר שבממשל האמריקאי הגדירו את הארגון כ"זרוע של חיזבאללה בכסות של ארגון סביבתי" וגם הטילו עליו סנקציות. הדברים מגיעים ברקע המתיחות ההולכת וגדלה בגבול הצפון.

למעשה, הארגון שהוקם בשנת 2013 במסווה של ארגון שמירת הסיביבה, פעל לאורך השנים על גדר הגבול עם ישראל כשאנשיו פועלים כל העת לחמם את הגזרה, להפריע לחיילי צה"ל ולחבל בגדר הגבול בין המדינות. גלנט אמר על ההחלטה כי "מדובר בסניף של חיזבאללה שפועל כדי לחמם את מרחב הגבול".