עדכון במצבו של הלוחם הפצוע: "מדובר בלא פחות מנס"

בבית החולים לניאדו מעדכנים במצבו של אחד מהלוחם שנפצע קשה במהלך פעילות צה"ל בטוח כרם. לאחר ניתוח שנמשך 6 שעות והסתיים בהצלחה, הלוחם יועבר למחלקת טיפול נמרץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/10/23 15:33 כ בתשרי התשפד

עדכון במצבו של הלוחם הפצוע: "מדובר בלא פחות מנס"
בית חולים לניאדו, צילום: Gili Yaari / Flash90

עדכון על מצבו של לוחם מג"ב שנפצע בטול כרם: לוחם מג"ב, שנפצע היום (ה') במהלך פעילות צבעית בטול כרם, פונה לבי"ח לניאדו בשעות הבוקר כשמצבו מוגדר קשה. לאחר שעבר סדרת בדיקות
נכנס לניתוח חירום שארך כשש שעות.

בניתוח השתתפו אנשי ונשות צוות בכיר ורב מקצועי מתחומים שונים: כירורגיה, אורטופדיה וכלי דם.
הניתוח ארך כשש שעות ועם סיומו לפני מספר דקות, עבר הלוחם לחדר התאוששות. בהמשך צפוי הלוחם לעבור לאשפוז במחלקת טיפול נמרץ כללי החדשה שנפתחה לפני שבועות ספורים בלבד.

"לשמחתנו אף רסיס לא פגע בעורקים"

מנהל מחלקת כלי דם בלניאדו, ד"ר אנטון קבאשה, מסר בצאתו מהניתוח: "מדובר בלא פחות מנס. הלוחם ספג רסיסים רבים בגפיים עליונות ותחתונות, תוך חשש ממשי לפגיעה בעורקים. לשמחתנו אף רסיס לא פגע בעורקים", עוד המשיך ואמר: "צוות המחלקה הבכיר ביצע ניתוח היברידי שכלל חקר של עורקים בגישה פתוחה ובקביל צינתור של כלי דם על מנת לוודא כי אין כל פגיעה בכלי הדם".

כוחות צה"ל, ארכיון |

כוחות צה"ל, ארכיון | , צילום: דובר צה"ל

מצבו של הלוחם מוגדר כעת קשה אך יציב. בשלב זה המשפחה לא מעוניינת להתראיין, נא לשמור על פרטיותם. מפכ"ל המשטרה רנ"צ יעקב שבתאי הגיע לבקר את הלוחם ובני משפחתו.

חמישה לוחמי מג"ב נפצעו מפגיעת רימון רסס במהלך פעילות מבצעית שנערכה הלילה (ה') במחנה הפליטים טול כרם. שלושה לוחמים נפצעו באורח קשה ושניים באורח קל-בינוני. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים ומשפחותיהם עודכנו. במהלך הפעילות, שכללה מעצר חשוד, התפתחו חילופי אש ומחבלים השליכו מטעני חבלה לעבר הכוחות, שהגיבו בירי וניטרלו אותם.