הכתב הצבאי הבכיר חושף: התכנית של מפקד חיל האוויר לטייסים הסרבנים

טייסי המילואים שהפסיקו את שירותם בחיל האוויר בשל התנגדותם לרפורמה המשפטית יוכלו לחזור ולשרת בחיל, בתנאי שיעברו הכשרה מחודשת, זאת בניגוד לדיווחים כי טייסים שלא יתייצבו בתקופה הקרובה - יודחו

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/10/23 09:37 כ בתשרי התשפד

הכתב הצבאי הבכיר חושף: התכנית של מפקד חיל האוויר לטייסים הסרבנים
תומר בר, צילום: Flash90

חיל האוויר ובתוכו טייסי המילואים, עמדו בחודשים האחרונים במוקד הסערה סביב כשירות צה"ל, כאשר מספר רב של טייסים הודיעו על הפסקת שירות בשל התנגדותם לרפורמה המשפטית. היום (ה') נחשף כי טייסים שהקפיאו את שירותם בחיל האוויר בשל התנגדותם לרפורמה המשפטית יוכלו לחזור ולשרת בהמשך בתנאי שיעברו הכשרה מחודשת, כך על פי הכתב הצבאי יוסי יהושוע.

"טייסים שלא יתייצבו יסתכנו בהדחה"

הדיווח מגיע לאחר שבערוץ 13 טענו כי בעוד כשבועיים, יתכנס דיון בו ידונו בכירי חיל האוויר בתמונת המצב הנוכחית בחיל ולאחר מכן, טייסים שלא ישובו לטייסות - ככל הנראה יודחו. לקראת הדיון, בשבועות הקרובים יבחנו בחיל האוויר את כשירות הטייסים ויערכו מיפוי של טייסי המילואים שמתעתדים להישאר בחיל ואלו שיממשו את האיומים בהפסקת התנדבות.

טייסים.

יחזרו לשרת בתנאי שיעברו הכשרה מחודשת, טייסי חיל האוויר. צילום: Yossi Zeliger/Flash90

300 טייסים הודיעו על הקפאת שירותם בחיל האוויר

נזכיר כי ביולי האחרון כ-300 טייסים הודיעו על אי-ההתייצבות למילואים כמחאה נגד הרפורמה המשפטית. מפקד חיל האוויר הזהיר כי ייתכן וארגוני הטרור יינצלו את ההזמנות כדי לתקוף את ישראל. "חווינו ימים מורכבים עבור כולנו, כמו כל עם ישראל. אני מצפה מכם לתשומת לב יתרה ללכידות, אחדות, מבצעיות וכשירות. ייתכן ואויבנו ינסו לבחון אותנו בתקופה הקרובה ועלינו להישאר ערוכים ודרוכים".