אחרי הנאום התוקפני על ישראל - נתניהו וגלנט משיבים לחמינאי

ראש הממשלה נתניהו השיב לדבריו של חמינאי ואמר: "בעוד שמשטר הטרור של חמינאי מייצא הרס וחורבן, ישראל מקדמת קידמה ושלום". גלנט: "מנסים לחבל במאמצי השלום באיומי סרק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/23 16:39 יח בתשרי התשפד | עודכן בתאריך 03/10/23 18:57

אחרי הנאום התוקפני על ישראל - נתניהו וגלנט משיבים לחמינאי
נתניהו וגלנט, צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

בתגובה לנאומו של מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, שאמר הבוקר (ג') כי מדינות שמעוניינות לנרמל את יחסיהן עם ישראל "מהמרות על הסוס המפסיד", ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תקף בחשבון הטוויטר שלו: "בעוד שמשטר הטרור של חמינאי מייצא הרס וחורבן, ישראל מקדמת קידמה ושלום. בדיוק כפי שאיראן לא מנעה מאיתנו להשיג את 'הסכמי אברהם', איראן גם לא תמנע מאיתנו להרחיב עוד יותר את מעגל השלום לטובת אזרחי ישראל, עמי האזור והאנושות כולה".

נתניהו: "משטר הטרור של חמינאי מייצא הרס וחורבן"

מוקדם יותר היום שר הביטחון יואב גלנט השיב גם הוא לדבריו של חמינאי ובחשבון הטוויטר שלו כתב: "משטר הטרור הרצחני באיראן הצליח כבר לפורר כמה מדינות עליהן השתלט, עכשיו הוא מנסה לחבל במאמצי השלום באיומי סרק".

"המטרה העיקרית של המשטר הציוני הייתה לכבוש טריטוריות מהנילוס ועד הפרת והחידקל"

כזכור, במהלך נאום שנשא הבוקר באיראן תקף חמינאי: "המשטר הציוני מלא שנאה וכעס לא רק כלפי איראן, אלא גם כלפי מדינות אחרות באזור. הציונים לא מרוצים עם המדינות שסובבות אותם, הם שונאים גם את מצרים, עיראק וסוריה". בהמשך האשים: "המטרה העיקרית של המשטר הציוני הייתה לכבוש טריטוריות מהנילוס ועד הפרת והחידקל, וזה לא קרה. המדינות האלה לא אפשרו את זה".

"הימור על הסוס המפסיד", חמינאי

"הימור על הסוס המפסיד", חמינאי צילום: khamenei.ir wikipedia CC BY 4.0

דבריו של חמינאי נאמרו ברקע הדיווחים מהשבועות האחרונים על התחממות במגעים לקראת נורמליזציה בין ישראל ובין סעודיה כחלק הסכם משולש עם האמריקאים. אמש נחתו בריאד, הבירה הסעודית, שר התקשורת שלמה קרעי, ויו"ר ועדת הכלכלה, חבר הכנסת דוד ביטן, שעומדים בראש משלחת רשמית לכנס הרביעי של איגוד הדואר העולמי UPU. במסגרת הכנס, צפוי קרעי לנאום בפני שרי תקשורת ונציגים מרחבי העולם ונאומו ישודר באתר הכנס.