דיווחים בסוריה: ישראל תקפה - שני חיילים סורים נפצעו

בסוריה דווח כי ישראל תקפה במזרח המדינה. התקשורת הממלכתית האשימה את ישראל בתקיפה שלדבריה בוצעה מספר דקות לפני חצות | גורמי אופוזיציה סוריים: אחת המטרות היתה נתיב העברת תחמושת איראנית

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/23 07:34 יח בתשרי התשפד

דיווחים בסוריה: ישראל תקפה - שני חיילים סורים נפצעו
גבול ישראל-סוריה, ארכיון | , צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

בסוריה דווח כי ישראל תקפה הלילה (בין שני לשלישי) באזור העיר דיר א-זור שבמזרח המדינה, התקשורת הממלכתית האשימה את ישראל בתקיפה שלדבריה בוצעה מספר דקות לפני חצות. גורם צבאי סורי מסר כי בתקיפה נפצעו שני חיילים סורים וכי נזק נגרם באזור.

גורמי אופוזיציה סוריים טענו כי מטרה אחת שהותקפה שימשה כדרך העברת תחמושת איראנית. עוד נמסר כי היו אלה מטוסי קרב לא מזוהים שתקפו יעדים של המיליציות הפרו-איראניות באזור באלבוכמאל, סמוך לגבול עם עיראק.

לפני יומיים דווח בסוריה כי חיל האוויר הישראלי תקף משלוח נשק איראני בסוריה. על פי הדיווחים, התקיפה בוצעה בין הכפרים אל-אסד ואל-דימאס שנמצאים מערבית לבירה דמשק ומערכות ההגנה האווירית במדינה הופעלו. התקשורת הממלכתית הסורית לא אישרה רשמית את הדיווח.

"במדינת ישראל רעם המטוסים חזק יותר מכל רעשי הרקע האחרים"

בישראל נמנעים מלקחת אחריות על התקיפות המרובות בסוריה. באופן חריג, בהרמת כוסית לרגל השנה החדשה הסיר שר הביטחון גלנט את העמימות במקרה מסוים וחשף כי ישראל היא זו שתקפה בסוריה. "גם אתמול בלילה קיבלנו הוכחה נוספת, שבמדינת ישראל רעם המטוסים חזק יותר מכל רעשי הרקע האחרים. בסוף מה שקובע זה הביצועים, לא הדיבורים. ולצערי, תהיה לנו הרבה עבודה בתחומים עליהם אנו אחראים".