בתום הדיון הביטחוני הבהרת לשכת ראש הממשלה: הניסיון לסכסך בין נתניהו לבן גביר - "שקרי"

נתניהו קיים דיון ביטחוני שעסק בשלל נושאים ולא זימן אליו את בן גביר | בהודעת לשכת ראש הממשלה הוסבר: "הדיון התמקד באיראן וכלל לא עסק בסוגיות ביטחון פנים. ימשיכו לעבוד בשיתוף פעולה מלא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/23 16:02 טז בתשרי התשפד | עודכן בתאריך 01/10/23 19:27

הבהרת לשכת ראש הממשלה: הניסיון לסכסך בין נתניהו לבן גביר - "שקרי"
ראש הממשלה והשר לביטחון לאומי | , צילום: Omer Fichman/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (א') דיון ביטחוני עם שר הביטחון יואב גלנט ובכירי מערכת הביטחון. בדיון השיגרתי נידונו אתגרי הביטחון בכלל הזירות, בדגש על איראן, ואליו לא זומן השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר.

בהודעה חריגה של לשכת ראש הממשלה, שפורמה כשעתיים לאחר שהדיון הסתיים, הובהר: "הדיון התמקד באיראן וכלל לא עסק בסוגיות ביטחון פנים. כל ניסיון לסכסך בין ראש הממשלה לשר לביטחון לאומי, וליחסו כביכול לגורמים מטעם ראש הממשלה, הוא שקרי - ונעשה בכוונת מכוון". עוד הודגש: "ראש הממשלה והשר בן גביר ימשיכו לעבוד בשיתוף פעולה מלא לטובת כל אזרחי ישראל".

נתניהו גלנט ובן גביר |

נתניהו גלנט ובן גביר | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הציטוטים מהקבינט: בן גביר תקף את נתניהו

בדיון הקבינט המדיני-ביטחוני שנערך לפני ראש השנה נקבע כי הקבינט יתכנס שוב במהלך חודש אוקטובר לדיון בנושא האסירים הביטחוניים בבתי הכלא, ועד לדיון זה לא יחולו שינויים. זאת בניגוד להחלטתו של בן גביר, שהתקבלה ימים מספר קודם לכן.

במהלך הדיון אמר בן גביר: "חלק גדול מאירועי הטרור מבוצעים על ידי אנשים שביקרו את האסירים בני משפחות, וכדומה. יש לנו 449 כאלה שביקרו בכלא, ואחרי זה ביצעו פיגועים או ניסיונות פיגוע ותוסיפו לזה מחבלים אסירים שחזרו על מעשי הטרור אחרי ששוחררו. זה אומר שהם רואים את התנאים ולא מתרשמים. זה אומר שאין שום הרתעה בכלא הישראלי. זה אומר שאי אפשר להמשיך ככה. נבחרתי כדי לממש מדיניות. גם אתה ראש הממשלה הבטחת לעם ישראל שלא תתקפל מול המחבלים בבתי הכלא והבטחת לי ליישם את המדיניות".

נתניהו: "נדון בזה בדיון אחרי החגים".

בן גביר: "ראש הממשלה מספיק עם התירוצים. אם אתה לא מתכוון ליישם המדיניות שהבטחנו אז בוא תגיד את זה. כל הזמן אחרי החגים ואחרי החגים יש גם חנוכה... הגענו לרגע שצריך להכריע".