מבצע מגן וחץ

שינויים בצמרת צה"ל: האלוף הסרוג מונה לתפקיד היוקרתי

במסגרת סבב המינויים שאושר בידי הרמטכ"ל הלוי, קודם אלוף אליעזר טולדנו לתפקיד ראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי. טולדנו פיקד על חטיבת הצנחנים במבצע "צוק איתן" ושירת כמפקד פיקוד דרום בשורה של מבצעים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/23 23:15 יא בתשרי התשפד

שינויים בצמרת צה"ל: האלוף הסרוג מונה לתפקיד היוקרתי
"להתעקש על החשוב", אלוף אליעזר טולדנו, צילום: דובר צה"ל

במסגרת סבב מינויים בכירים בצה"ל, נכנס הערב (ג') לתפקידו כראש אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי החדש, אליעזר טולדנו. אלוף טולדנו החליף בתפקיד את אלוף טל קלמן, שכיהן בתפקיד בשלוש שנים האחרונות. טקס החילופים נערך הערב במחנה "רבין" (הקריה), בהשתתפות הרמטכ"ל הרצי הלוי, מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

נשוי ואב לחמישה: הקידום של הקצין הסרוג

אלוף אליעזר טולדנו, נשוי ואב לחמישה, שימש כמפקד חטיבת הצנחנים במהלך מבצע "צוק איתן", כיהן כמזכיר הצבאי לראש הממשלה נתניהו, ושירת כמפקד פיקוד דרום, בין היתר במהלך מבצע "שומר החומות", מבצע "עלות השחר" ובמהלך מבצע "מגן וחץ". אלוף טולדנו הוא בוגר מכללת המלחמה של צבא ארצות הברית, בעל תואר ראשון בפילוסופיה וכלכלה ותואר שני בהיסטוריה וביטחון לאומי מהאוניברסיטה העברית בירושלים.

אלוף אליעזר טולדנו, מינוי חדש בצמרת צה"ל צילום: דובר צה"ל

אלוף אליעזר טולדנו, מינוי חדש בצמרת צה"ל צילום: דובר צה"ל צילום: דובר צה"ל

"אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי הוא אגף קטן ואיכותי"

בטקס החילופים אמר טולדנו: "אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי הוא אגף קטן ואיכותי המקיים תהליכי חשיבה עמוקים לטווח הרחוק ולהזדמנויות מתפרצות מדינת ישראל גדושה באתגרים, הדחוף דוחף הצידה את החשוב, כדרך חיים. משימתנו היא להתעקש על החשוב. האתגר האיראני אחר במאפייניו, אין זה המקום להרחיב בו, אומר רק שתנאי הכרחי וחשוב ביותר הוא שותפות על כל המגרש של כלל הגורמים בצה"ל ומחוצה לו, תחת אחדות משימה ואחדות מטרה, כמערכת מבצעית אחת".

הרמטכ"ל: "אסטרטגיה ואיראן הם כמו משחק שחמט"

הרמטכ"ל הרצי הלוי אמר בטקס החילופים: "אסטרטגיה ואיראן הם כמו משחק שחמט עם פעולות רבות שלא תמיד קל לצפות את השפעתן. אליעזר, אתה מקבל היום את הפיקוד על אגף אסטרטגיה ומעגל שלישי - אחריות גדולה והזדמנות להשפעה. הניסיון המבצעי העשיר שצברת יחד יחד עם נקודת המבט המקורית ויכולות החשיבה והניתוח שלך הוסיפו לכולנו הרבה מאוד. אני סומך עלייך ומאחל לך הצלחה רבה".

"אסטרטגיה ואיראן הם כמו משחק שחמט", הרמטכ"ל

"אסטרטגיה ואיראן הם כמו משחק שחמט", הרמטכ"ל צילום: דובר צה"ל