לקראת הסלמה? שלושה פיגועי ירי: ההחלטה של חמאס, ג’יאהד והחזית העממית

בתום מפגש בביירות של ראשי ארגוני הטרור הפלשתיניים, הודיעו הפלגים על הגברת המאבק האלים נגד ישראל | מאז שעות הבוקר נרשמו שלושה פיגועי ירי בצפון השומרון

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/23 12:29 ט בתשרי התשפד

שלושה פיגועי ירי: ההחלטה של חמאס, ג’יאהד והחזית העממית
ראש הלשכה המדינית של חמאס, הנייה. ארכיון, צילום: Abed Rahim Khatib/ Flash90

בזמן שכוחות הביטחון נערכים ליום כיפור ושאר חגי ישראל, נראה שהמצב הבטחוני מוסיף להיות מתוח, בייחוד בעזה ובצפון השומרון. לאחר שבשבוע האחרון נרשמו עימותים על גדר הרצועה שהצריכו תגובה של צה"ל, מאז שעות הבוקר (א') נרשמו שלושה פיגועי ירי בצפון השמרון.

שלושה פיגועי ירי - אין נפגעים

כאמור, הבוקר נרשמו שלושה פיגועים כאשר באחד מחבלים פלשתיניים פתחו באש לעבר סיור צה"לי סמוך לאבני חפץ. ירי נרשם גם לעבר עמדה של צה"ל סמוך לכפר שוויכה ובישוב חיננית אותרה פגיעה של ירי בחלון אחד הבתים ביישוב, בשלושת המקרים לא נרשמו נפגעים.

כוחות צה"ל, ארכיון |

כוחות צה"ל, ארכיון | , צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל מסר כי התקבל דיווח על מחבלים שירו לעבר עמדה צבאית בסמוך לכפר שוויכה שבמרחב חטיבת מנשה. לאחר מכן, התקבל דיווח נוסף על ירי לעבר כוח צה"ל שהיה בסיור בסמוך לבור מים ליד היישוב אבני חפץ שבגזרת החטיבה. בשני המקרים אין נפגעים ולא נגרם נזק. לאחר סריקות, בשני המקרים אותרו תרמילים. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר מחבלים.

ראשי ארגוני הטרור נפגשו בביירות

בתוך כך, ראשי ארגוני הטרור חמאס, הג'יהאד האסלאמי והחזית העממית נפגשו בביירות במטרה לבחון את אופן התגובה למה שהם מגדירים "פעילות צה"ל בשטחים, בהר הבית והפגיעה באסירים". בתום הפגישה, הודיעו הפלגים על הסלמת המאבק בישראל והגברת ההתנגדות האלימה מול ישראל ועל הגברת התיאום בין הפלגים עצמם.