צה"ל תקף בעזה, בן גביר איים וההתבטאות של נתניהו: סיכום אירועי השבת

כלי הנדסי חדר משטח לבנון, צה"ל הגיב ברימוני עשן. שלושה עמדות חמאס בעזה הותקפו לאחר שהופרחו בלוני נפץ | גורמים בסביבת בן גביר הגיבו לנאום נתניהו: "אם יתחילו לעסוק בוויתורים ופגיעה בריבונות זה סימן שגנץ ייכנס" | נתניהו: "הסכם עם סעודיה צריך להיחתם תוך מספר חודשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/23 19:40 ח בתשרי התשפד

צה"ל תקף בעזה, בן גביר איים וההתבטאות של נתניהו: סיכום אירועי השבת
נתניהו עם בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

צה"ל נדרש לטפל במספר אירועים בסוף השבוע כאשר בעזה המשיכו ההתפרעויות על הגדר ואילו בלבנון חצה כלי הנדסי את הגדר וצה"ל נאלץ להרחיקו. אתמול (ו') בזמן נאומו של ראש הממשלה נתניהו באו"ם הופרחו מכיוון הרצועה מספר בלוני נפץ. בתגובה הפציצו טנק ומל"ט צה"לי שלושה עמדות של חמאס.

כלי הנדסי חדר לישראל מלבנון

דובר צה"ל מסר: "צה"ל תקף לפני זמן קצר, באמצעות כלי טיס מאויש מרחוק, שתי עמדות צבאיות של ארגון הטרור חמאס. העמדות סמוכות למוקדים בהם מתקיימות הפרות סדר ומהם הופרחו בלוני תבערה סמוך לגדר הגבול ברצועת עזה".

כאמור גם בלבנון חלה מתיחות קלה כאשר כלי הנדסי חצה במעט את קו הגבול הכחול בין המדינות. הכלי תוצפת כל העת על ידי צה"ל וכוח שהוזעק למקום הרחיקו עם ירי של רימוני עשן. כוח יוניפי"ל הוזעק גם הוא למקום. דובר יוניפי"ל מסר: "אנו נמצאים בשטח ובקשר עם כל הצדדים כדי להפחית את המתיחות בדרום לבנון ולמנוע אי הבנות".

גבול לבנון

גבול לבנון, צילום: דובר צה"ל

לאחר נאום נתניהו: בן גביר מאיים

ב"אולפן שישי" נחשף כי גורמים בסביבת השר לביטחון לאומי אמרו לאחר נאום נתניהו כי ה"אמירות חשובות אבל השאלה האמיתית זו המשמעות שלו בשטח ואיך זה יתבטא. אם זה נשאר בקו של הנאום אנו לחלוטין איתו! תומכים ומעודדים. הוא מוביל סדר יום בינלאומי לקידום מדינת ישראל - מעולה".

אך יחד עם זאת הגורמים פיזרו גם איום ואמרו כי "אם בפועל יתחילו לעסוק בוויתורים ופגיעה בריבונות זה סימן שגנץ ייכנס. עוצמה יהודית לא תאפשר שלום תמורת שטחים או שלום תמורת פגיעה בריבונות של מדינת ישראל".

"הסכם עם סעודיה צריך להיחתם תוך מספר חודשים"

בתוך כך, במהלך סוף השבוע התראיין נתניהו לתקשורת הבינלאומית והמשיך להתבטא בנושא השלום האפשרי עם סעודיה. בראיון לפוקס ניוז אמר: "ההסכם עם סעודיה צריך להיחתם תוך מספר חודשים. אם זה לא יקרה המשמעות תהיה דחיה של שנים".