ערב מתוח: צה"ל תקף אווירית בג'נין - התפרעויות בגבול עזה

צה"ל תוקף הערב בג'נין, בין השאר באמצעות רחפן, דיווחים על הרוג ופצועים פלשתינים | מוקדם יותר: צעיר עזתי נהרג בהפרות הסדר סמוך לגבול עזה, במשרד הבריאות הפלשתיני מדווחים על תשעה פצועים נוספים

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/23 19:49 ד בתשרי התשפד | עודכן בתאריך 19/09/23 21:10

ערב מתוח: צה"ל תקף אווירית בג'נין - התפרעויות בגבול עזה
תקיפת צה"ל ארכיון , צילום: עאבד רחים חאטיב, פלאש 90

יממה מתוחה ביטחונית: בשעות הערב (ג') צה"ל תקף בתוך מחנה הפליטים ג'נין. במהלך הפשיטה התפתחו חילופי אש כבדים, ובתוך כך, רחפן צה"ל מסוג מעוז תקף מהאוויר. משרד הבריאות הפלסטיני מדווח כי שני פלשתינים נהרגו ו-15 אחרים נפצעו ופונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים באזור.

מוקדם יותר, בגדר הגבול עם עזה נרשמו התפרעויות אלימות של כ- 200 פלשתינים, שעל פי דיווחים שונים הפעילו מטעני חבלה, הבעירו צמיגים, הדליקו אבוקות ואף פרצו גדר. במקביל, משרד הבריאות הפלשתיני מדווח על הרוג בן 25, ועל תשעה פצועים נוספים.

מטעם שר הביטחון גלנט נמסר: "שר הביטחון יואב גלנט עומד בקשר שוטף עם הרמטכ"ל וראש השב"כ, ומעודכן בפרטי הפעילות המבצעית המתבצעת בשעה זו בג'נין. שר הביטחון מגבה את הכוחות בהפעלת כל האמצעים הנדרשים לסיכול הטרור". גם ראש הממשלה נתניהו, ששוהה בביקור מדיני בארה"ב, אמר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מתעדכן באופן שוטף על האירועים הביטחוניים בג׳נין ובגבול רצועת עזה.

 ארכיון

ארכיון, צילום: דובר צה"ל

בצה"ל מבררים את נסיבות מותו

בעוד בעזה מאשימים את צה"ל במותו וטוענים כי הצעיר נהרג מירי כוחות צה"ל, גורמי הביטחון מבררים עדיין את נסיבות מותו, ובוחנים הם נהרג כתוצאה ממטען שניסה לשגר והתפוצץ במקום.

נזכיר כי בחודש האחרון התחדשו הפרעות וההפגנות האלימות סמוך לגדר הגבול בעזה, שכוללות השלכת מטענים והבערת צמיגים. לצד הפרות הסדר שמתרחשות כמעט מידי יום, אירעו מספר תקריות חריגות.

התפרעויות בגבול עזה, היום |

התפרעויות בגבול עזה | , צילום: Atia Mohammed/Flash90

כך למשל, לפני מספר ימים, צה"ל תקף באמצעות כלי טיס עמדה צבאית של חמאס במהלך הפרת סדר אלימה. באירוע אחר, במהלך ניסיון להפעיל מטען לעבר כוחותינו על ידי מתפרעים, המטען התפוצץ בשטח הרצועה וכתוצאה ממנו נפגעו מספר אנשים שהיו בסמוך אליו - מתוכם חמישה פלשתינים הרוגים ו- 19 פצועים.