סמוטריץ' לא ידע: המינוי החדש של גלנט והלוי

הרמטכ"ל מינה בגיבויו של שר הביטחון את תת-אלוף הישאם אבראהים לתפקיד ראש המנהל האזרחי, זאת ללא ידיעתו של השר במשרד הביטחון אשר ממונה על המנהל האזרחי

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/23 10:20 יח באלול התשפג

סמוטריץ' לא ידע: המינוי החדש של גלנט והלוי
השרים סמוטריץ' וגלנט | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כחלק מההסכם שנחתם בין שר הביטחון יואב גלנט והשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' לאחר הקמת הממשלה, נקבע כי "לשר הנוסף לא תהיה סמכות ביחס למינויים של אנשי צבא. מינויים במנהל האזרחי למשרות אזרחיות, יהיו תחת אחריותו המיניסטריאלית של השר הנוסף".

סמוטריץ' דרש לקדם מינוי אחר לתפקיד הרגיש

על פי דיווח ב"ישראל היום" הרמטכ"ל הרצי הלוי מינה אתמול (א') בגיבויו של גלנט את תת-אלוף הישאם אבראהים לתפקיד ראש המנהל האזרחי, זאת ללא ידיעתו של השר סמוטריץ' אשר ממונה על המנהל האזרחי. על פי הדיווח השר סמוטריץ' דרש לקדם מינוי אחר לתפקיד הרגיש, אולם המועמד שלו נדחה על דידי השר גלנט והרמטכ"ל הלוי, שבחרו באברהים לתפקיד, כפי שפורסם בהודעת דובר צה"ל.

תפקיד ראש המנהל האזרחי נחשב תפקיד רגיש בהתיישבות היהודית ביהודה ושומרון, וחשוב לציין כי הבטחת הבחירות של סמוטריץ' הייתה לפרק את המנהל האזרחי כשהמטרה היא "לאזרח" את הפעולות והשירותים ביו"ש.

"דיון השיבוצים בצה"ל מתבצע באופן ענייני ומקצועי"

תגובת דובר צה"ל: "הליך דיון השיבוצים בצה"ל מתבצע באופן סדור, ענייני ומקצועי. דיוני השיבוצים בדרג התא"ל מתקיימים בראשות הרמטכ"ל ובהשתתפות פורום המטה הכללי. מינויים אלה מותנים באישור שר הביטחון".