באיראן הצהירו: סיכלנו מזימה של המוסד

משרד ההגנה האיראני הודיע כי סיכל מתקפה של חולייה שהוכוונה על ידי המוסד הישראלי - ותכננה לפגוע במערכות הטילים והנשק המתקדם שלה: "תבוסה גדולה לציונות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/23 14:22 יד באלול התשפג | עודכן בתאריך 31/08/23 14:27

באיראן הצהירו: סיכלנו מזימה של המוסד
טילים איראנים, ארכיון, צילום: shutterstock

משרד ההגנה של איראן פרסם היום (ה') הודעה, בה הכריז כי הצליח לסכל מתקפה על תעשיית הטילים והנשק של המדינה, שתוכננה להתבצע באמצעות חוליה מיוחדת שהוכשרה על ידי המוסד הישראלי למשימה. על פי הדיווח האיראני, החוליה תכננה להחדיר רכיבים פגומים בטילים ולהפוך אותם לפצצות מתקתקות. זה, לדבריהם: "סיכול ניסיון חבלה ענק של ישראל. פורקה תשתית שהתכוונה לייבא לרפובליקה חלקים פגומים שישמשו לייצור טילים מתקדמים ומזל"טים איראניים".

"תבוסה גדולה לציונות"

"תחת ההנחיה הישירה של ארגון המוסד, הרשת תכננה להסב טילים למטעני נפץ במטרה לפגוע בקווי הייצור ואתרי האחסנה" נכתב בהודעה, "ובכך לפגוע בעובדים ובכושר הייצור וההפעלה של כלי הנשק המתוחכמים שלנו". עוד נמסר מטעמם כי זוהי אחת הפעולות המודיעניות המורכבות שבוצעו במשרד ההגנה האיראני, והגדירו את המהלך: "תבוסה גדולה לציונות".

איראן

איראן , צילום: שאטרסטוק

באתר החדשות האיראני "תסנים", הובאה הודעת משרד ההגנה ונטען כי, "עד לאחרונה ישראל חשבה שהמזימה הזו להשתיל חלקים פגומים פועלת בהצלחה - אבל סיכול המזימה מהווה מכה עבורה והיא עדיין בהלם".