גלנט התריע: "איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה"

בשיחה עם מזכ"ל האו"ם ושגריר ישראל באו"ם שר הביטחון גלנט הזהיר מפני מעורבות איראן בלבנון: "פוטנציאל ההסלמה בגבול הצפון גובר בעקבות הפרת ריבונות בוטה של לבנון. איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/23 09:36 יב באלול התשפג

גלנט התריע: "איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה"
השר יואב גלנט , צילום: פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט נפגש היום (ג') עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש, יחד עם שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן ונועד איתם על האיום האיראני והשפעתו על המזרח התיכון בכלל ועל חיזבאללה ולבנון בפרט - וההשלכות הישירות של המצב על ישראל.

כאמור, בפגישתם, דנו השניים על האיומים המערערים את היציבות במזרח התיכון, ובראשם פעולותיה של איראן נגד ישראל באמצעות מימון וחימוש חיזבאללה, חמאס וארגוני טרור נוספים.

"איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה"

בהודעה שפרסם, כתב השר על הפגישה: "בפגישתנו, שוחחנו על הפרות הריבונות של חיזבאללה בגבול הצפון, על הניסיונות האיראניים לדחוף את ארגוני הטרור לפעולה נגד ישראל ועל הצורך בקידום סוגיית השבויים והנעדרים המוחזקים ברצועת עזה".

במהלך הפגישה התייחס השר לאיום האיראני מלבנון: "פוטנציאל ההסלמה בגבול הצפון גובר בעקבות הפרת ריבונות בוטה של לבנון. איראן דוחפת את חיזבאללה לפעולה. על האו"ם להקפיד ולקיים יכולת לפעול באופן עצמאי בדרום לבנון".

"איראן לא תדרבן את חיזבאללה למלחמה עם ישראל"

מנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS ולשעבר ראש אמ"ן, אלוף (במיל) תמיר הימן, חלק על דברי גלנט, ואמר מה הסיבות לדעתו למתיחות בצפון: "שלוש הסיבות המרכזיות למתיחות הן כוח רדואן שעל הגבול ויוזמות מקומיות כמו האוהל בהר דב, דרישת חיזבאללה בנון לצמצום חופש הפעולה של כח יוניפיל והדיבורים המיותרים על חיסול סלאח אלערורי - הדיבורים מיותרים הגם שהמעשה אולי חשוב".

"איראן היא התומכת, היא המחמשת, היא המממנת והיא תשמח לפיגועים כנגד ישראלים. כל ישראלי הרוג הוא השג מבחינתם", הסביר אבל הדגיש: "אבל איראן לא תדרבן את חיזבאללה למלחמה עם ישראל. את זה היא שומרת כתעודת ביטוח למקרה בו ישראל וארה"ב יתקפו את איראן".