שלושה ימים, ארבעה מבצעים ועשרות עצורים: צה"ל מגביר פעילות ביו"ש

ברקע הידרדרות המצב הבטחוני ביהודה ושומרון, בצה"ל מגבירים את החיכוך בשטח בניסיון להתמודד עם גל הטרור. בשלושת הימים האחרונים התבצעו ארבעה מבצעים חטיבתיים ונעצרו מעל 65 מבוקשים

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 24/08/23 19:10 ז באלול התשפג

שלושה ימים, ארבעה מבצעים ועשרות עצורים: צה"ל מגביר פעילות ביו"ש
כוחות צה"ל, ארבעה מבצעים בשלושה ימים, צילום: דובר צה"ל

השבוע הקשה ביהודה ושומרון ורציחתם של שלושה ישראלים היוו את שיאו של גל הטרור הנוכחי. אם בתחילה עיקר הטרור הגיע דווקא מצפון השומרון, הפיגוע בו נרצחה השבוע בת שבע נגרי ז"ל בדרום הר חברון היווה תפנית והחשש במערכת הביטחון הוא שהטרור מתחיל להתפשט ברחבי יו"ש. בתוך כך, בצה"ל רושמים שבוע עמוס בנסיון להגביר את הלחץ על ארגוני הטרור.

פעילות צה"ל השבוע צילום: דובר צה"ל

בשלושת הימים האחרונים כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב עצרו מעל 65 מבוקשים והתקיימו ארבעה מבצעים חטיבתיים בחטיבות אפרים, שומרון, יהודה ובנימין. ביום שלישי בלילה נעצרו בחברון על ידי לוחמי הימ"מ שני המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בו נרצחה בת שבע ניגרי ז"ל, זאת בנוסף ל-32 מבוקשים שנעצרו באותו לילה.

גל מעצרים, פעילות צה"ל השבוע

גל מעצרים, פעילות צה"ל השבוע צילום: דובר צה"ל

בתי המחבלים מחברון מופו לקראת הריסה

כחלק מהמעצרים היה מבצע חטיבתי בכפר עבוין שבחטיבת בנימין, בו נעצר מבוקש והתקיימו סריקות רבות אחר אמצעי לחימה. ביום רביעי בלילה היה מיפוי בעיר חברון שבחטיבת יהודה של בתי שני המחבלים שביצעו את הפיגוע בדרום הר חברון. באותו לילה נעצרו 19 מבוקשים.

הלילה (ד') נעצרו 16 מבוקשים והתקיימו שני מבצעים חטיבתיים בכפר עקרבה ובמחנה הפליטים אל פאוור, בהם תוחקרו מבוקשים והתבצעו סריקות אחר אמצעי לחימה, שבמהלכן אותר רובה ציד, רובה קרלו, סכין וכדורים. בנוסף, במהלך כל השבוע היה מבצע חטיבתי בכפר עזון שבחטיבת אפרים נגד הטרור העממי ובו נעצר מבוקש, הוחרמו רובה איירסופט וציוד צבאי וחשודים רבים תוחקרו.

מפקד פיקוד מרכז, יהודה פוקס

מפקד פיקוד מרכז, יהודה פוקס, צילום: דובר צה"ל

"נלמד מהאירועים, נפיק לקחים ונשתפר כדי להביא ביטחון"

מוקדם יותר השבוע התייחס מפקד פיקוד מרכז יהודה פוקס למצב ואמר: "אנחנו בגל טרור שלא ידענו זמן רב. נרדוף את האויבים מחווארה, מחברון ומכל מקום אחר. נבוא איתם חשבון ועם שולחיהם, נשיג אותם ונעשה כל מאמץ להגן", אמר האלוף. "נלמד מהאירועים, נפיק לקחים ונשתפר כדי להביא ביטחון ותחושת ביטחון לכל התושבים. אף אחד לא מגביל אותנו בפעולות שלנו. אנחנו בתקופה קשה, עברנו דברים כאלה ונעבור גם את זה".