אלוף יהודה פוקס מגיב לפיגוע ברקע המתקפות נגדו: "שום דבר הוא לא אישי"

אלוף פיקוד מרכז מגן על הלוחמים מהמוצב סמוך למקום הפיגוע: "לא נראה לי שהייתה איזושהי בעיה", עונה לביקורות נגדו ומתייחס למצב הביטחוני המתוח: "אנחנו בגל טרור שלא ידענו זמן רב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/08/23 17:43 ד באלול התשפג | עודכן בתאריך 21/08/23 17:49

אלוף יהודה פוקס מגיב לפיגוע ברקע המתקפות נגדו:  "שום דבר הוא לא אישי"
מפקד פיקוד מרכז, יהודה פוקס, צילום: דובר צה"ל

מפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס, יצאה היום (ב') בהצהרה לתקשורת בעקבות הפיגוע הקשה בו נרצה בת שבע ניגרי ונפצע קשה יהודה גוטליב. האלוף התייחס לחיילים ששמרו בקבת האירוע אך לא זיהו כי מדובר בפיגוע - ולא השיבו אש.

"אנחנו בגל טרור שלא ידענו זמן רב. נרדוף את האויבים מחווארה, מחברון ומכל מקום אחר. נבוא איתם חשבון ועם שולחיהם, נשיג אותם ונעשה כל מאמץ להגן", אמר האלוף. "נלמד מהאירועים, נפיק לקחים ונשתפר כדי להביא ביטחון ותחושת ביטחון לכל התושבים. אף אחד לא מגביל אותנו בפעולות שלנו. אנחנו בתקופה קשה, עברנו דברים כאלה ונעבור גם את זה".

"החיילים לא הספיקו להבין את הסיטואציה המבצעית"

על הלוחמים שהיו בעמדה הסמוכה למקום הפיגוע שלא זיהו את הפיגוע, אמר פוקס: "תמיד זה יכול להיות, החיילים לא הספיקו להבין את הסיטואציה המבצעית. נלמד את זה. על פניו, לא נראה לי שהייתה איזושהי בעיה עם הלוחמים הללו".

האלוף פוקס התייחס גם למתקפות האחרונות נגדו ולקריאות לפטרו: "שום דבר הוא לא אישי, אני לובש מדים ב-35 השנה האחרונות. יחד איתי עוד עשרות אלפי אנשים בצה"ל ובכוחות הביטחון שעומלים להגן על תושבי מדינת ישראל. אני שליח ציבור, ואמשיך להיות שליח ציבור כל עוד אני חושב שאצליח לעמוד במשימה".

בת שבע נגרי הי"ד, נרצחה בפיגוע ירי |

בת שבע נגרי הי"ד, נרצחה בפיגוע ירי | , צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בפיגוע הרצחני שאירע היום, נרצחה בת שבע נגרי, בת ה- 42, אם לשלוש בנות וגננת מוערכת ביישוב אפרת שבגוש עציון. בת שבע ובתה בת ה- 12 הצטרפו הבוקר לנסיעה ברכבו של של אריה גוטליב, כאשר מחבלים פתחו בירי לעבר רכבם בכביש 60. כתוצאה מהירי נרצחה בת שבע ונהג הרכב נפצע קשה. בתה בת ה- 12 לא נפגעה.