התקדמות מודיעינית באיתור המחבל שביצע את הפיגוע הקטלני בחווארה

גורם ביטחוני מסר הבוקר כי נרשמה התקדמות מודיעינית בניסיון לאתר את המחבל שרצח את שני היהודים בחווארה: "נעצור את כל מי שסייע לו לברוח ומסייע לו להסתתר" | במסגרת הפעילות בוצעו מעצרים והוחרמו מצלמות אבטחה בכפר עקרבה

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 20/08/23 09:56 ג באלול התשפג

התקדמות מודיעינית באיתור המחבל שביצע את הפיגוע הקטלני בחווארה
כוחות הביטחון אתמול בחווארה | , צילום: Flash90

כוחות הביטחון ממשיכים הבוקר (א') בסריקות והחיפושים אחר המחבל שביצע אתמול את פיגוע הירי בחווארה בו נרצחו שי סיילאס ניגרקר בן ה-60 ובנו אביעד ניר בן ה-29. גורם ביטחוני מסר כי נרשמה התקדמות מודיעינית בניסיון לאתר את המפגע והוצבו כוחות מתוגברים בגזרה. במסגרת הפעילות בוצעו מעצרים והוחרמו מצלמות אבטחה בכפר עקרבה, דרומית מזרחית לשכם.

הרמטכ"ל הלוי וקצינים בכירים בחווארה, אתמול |

הרמטכ"ל הלוי וקצינים בכירים בחווארה, אתמול | צילום: Flash90

"המחבל שביצע את הפיגוע בחווארה ביצע יותר מטעות אחת", אמר גורם ביטחוני ל"וואלה". "בסוף נעלה עליו וגם נעצור את כל מי שסייע לו לברוח ומסייע לו להסתתר. השב"כ מפעיל מאמצים גדולים לחשוף את מקום המסתור. יש לפחות שתי יחידות מיוחדות שנמצאות בכוננות גבוהה למקרה שהשב"כ יביא ידיעת זהב והם יצטרכו לפשוט על מבנה".

יהודי רעול פנים יידה אבנים באזור בנימין ונורה בידי כוח צה"ל

כוח צה"ל ירה הלילה ביהודי רעול פנים, שיידה אבנים עם יהודים נוספים לעבר מכוניות פלשתיניות בכביש 60 בצומת מעלה לבונה. הכוח הוקפץ לנקודה בה היו מספר חשודים רעולי פנים, במרחב מעלה לבונה צפון שבחטיבת בנימין. הכוח ביצע נוהל מעצר חשוד, במסגרתו נפצע אחד החשודים. תחילה חשבו הלוחמים כי מדובר בפלשתינים מיידי אבנים, אלא שבהמשך התברר כי החשודים הינם יהודים. דובר צה"ל: "האירוע מתוחקר ופרטיו נמצאים בבדיקה".

רעול הפנים היהודי שנורה, נפצע באורח בינוני. מדובר בצעיר כבן 20, והוא פונה במצב בינוני על ידי צוותי מד"א לצורך קבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים.

הפגנות ברחבי יהודה ושומרון

אמש, בעקבות רצח שי ניגרקר בן ה-60 ובנו אביעד ניר בן ה-29 בכפר חווארה שבשומרון, נרשמו מספר הפגנות ברחבי יהודה ושומרון. בין היתר נערכו מחאות בצומת יצהר הגדולה, בית פוריק, צומת האורות אבני חפץ, צומת קרני שומרון, צומת קדומים, צומת יקיר הגדולה, צומת שילה, מחסום פוקוס בית אל, צומת מחולה, חזון דוד בקריית ארבע וצומת הדואר באזור טלמון.