שי ואביעד נרצחו בחווארה: "שבת עצובה עם כאב גדול"

שי ניגרקר ואביעד ניר, אב ובנו תושבי הדרום, נרצחו בעת ששהו במכון שטיפת רכבים בחווארה | המחבל עדיין לא נתפס וההערכה היא כי הוא נמלט לשכם | ראש עיריית אשדוד: "מחזק את ידי כוחות הביטחון ובטוח כי הם פועלים בכל המרץ ויצליחו להשיג את המרצחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/08/23 21:16 ב באלול התשפג

שי ואביעד נרצחו בחווארה: "שבת עצובה עם כאב גדול"
שי ואביעד, צילום: מתוך הפייסבוק הפרטי

שי ניגרקר בן ה-60 ובנו אביעד ניר בן ה-29 הם שני הישראלים שנרצחו היום (שבת) בפיגוע הירי בחווארה. השניים, תושבי אשקלון ואשדוד, נורו למוות מטווח אפס על ידי מחבל במוסך בכפר. על פי החשד המחבל הגיע רגלית למקום ולאחר מכן נמלט ברכבו, וההערכה היא כי הוא מסתתר בשכם. הנרצחים, תושבי הדרום, הגיעו לסידורים בעיר והפיגוע התרחש כאשר עמדו לצד רכביהם שהיו בשטיפה.

הרמטכ"ל: מדובר בפיגוע קשה, נתחקר מה הביא להתממשותו

בשעה 14:21 דיווח דובר צה"ל כי התקבל דיווח על ירי במרחב מסדרון חווארה שבחטיבת שומרון, ולאחר כחצי שעה אושרו הפרטים ונכתב כי מדובר בחשד לפיגוע ירי לעבר מספר אזרחים ישראליים במרחב מסדרון חווארה שבחטיבת שומרון. שני אזרחים ישראלים נהרגו כתוצאה מהירי. כוחות צה"ל פתחו במרדף אחר חשודים ופרסו חסמים במרחב.

לאחר כמה שעות הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הגיע לנקודת הפיגוע בחווארה, יחד עם מפקד האוגדה ומפקד חטיבת שומרון, וקיים תחקיר ראשוני לפיגוע. כמו כן, המפקדים ערכו הערכת מצב, במסגרתה הוצגה לרמטכ"ל פריסת הכוחות והחסימות במרחב והמאמצים המודיעיניים לתפיסת המחבל. הרמטכ"ל אמר כי מדובר בפיגוע קשה, שנתחקר מה הביא להתממשותו. צה"ל וכוחות הביטחון פועלים כעת בשטח למרדף אחר המחבל, הגנה על הצירים ומניעת טרור.

אבי בלוט, מפקד אוגדת איו"ש, יחד עם הרמטכ"ל

אבי בלוט, מפקד אוגדת איו"ש, יחד עם הרמטכ"ל, צילום: דובר צה"ל

הנשיא: "שבת עצובה שמסתיימת עם כאב גדול על שני נרצחים, אב ובנו"

ראש העיר אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי, ספד: "סיילאס-שי ובנו אביעד, בחייהם ובמותם לא נפרדו. אשדוד כולה אבלה הערב על הירצחם במהלך השבת, של תושבי העיר אב ובנו, בפיגוע הירי הקשה בו נגזלו חייהם באופן כל כך אכזרי ונפשע. אנוכי, יחד עם צוותי העיריה, מלווים את בני המשפחה ברגעים קשים אלה, בהם הלב שלנו יחד עם כל עם ישראל כואבים את כאבם הגדול. עיריית אשדוד לוקחת אחריות על סידורי ההלוויה ותוציא עידכון בהמשך. אני מחזק את ידי כוחות הביטחון ובטוח כי הם פועלים בכל המרץ ויצליחו להשיג את המרצחים ככתוב בספר תהילים יח' "אֶרְדּוֹף אוֹיְבַי וְאַשִּׂיגֵם וְלֹא אָשׁוּב עַד כַּלּוֹתָם". תנחומיי הכנים בשמי ובשם כל העיר אשדוד, נבחריה ותושביה למשפחה. יהי זכרם ברוך".

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון, קרא לממשלה: "אני פונה בקריאה ובדרישה לממשלת ישראל, כולם יודעים שאנחנו עומדים מול ברברים מול אנשים שאין להם צלם אנוש המחבלים הללו הם חיות מהלכות על שתיים והם צריכות לקבל יחס בהתאם. יחס בהתאם לאנשים שרואים אנשים שנכנסים לשטוף את הרכב ורוצחים אותם".

ראש הממשלה נתניהו כתב: "אני שולח תנחומים למשפחת שני הנרצחים, אב ובנו, שחייהם נגדעו בצורה כל כך אכזרית ונפשעת במהלך השבת. כוחות הביטחון פועלים במשנה מרץ כדי להשיג את המרצח ולבוא איתו חשבון, בדיוק כפי שעשינו עם כל המרצחים עד כה".

נשיא המדינה הרצוג הוסיף: "שבת עצובה שמסתיימת עם כאב גדול על שני נרצחים, אב ובנו, בפיגוע קשה בחווארה. סמוך ובטוח שצה"ל וכוחות הביטחון ישימו ידם בנחישות על המרצח המתועב. אסור לנו לתת לטרור לנצח אותנו".

בכתבה זו נעשה שימוש בתמונות וסרטונים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות, הנכם מתבקשים לפנות אלינו עם הצילום המקורי בדוא"ל office@kipa.co.il