גלנט הכריע: הארגון "הסביבתי" יוכרז כארגון טרור

שר הביטחון החליט להכריז על ארגון "ירוק ללא גבולות" הלבנוני כארגון טרור. נגד הארגון, הפרוש לאורך הגבול עם ישראל, נאספו עדויות רבות של נסיונות פגיעה בגדר והפרעה לחיילי צה"ל. האמריקאים הגדירו את הארגון: "זרוע של חיזבאללה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 18/08/23 08:55 א באלול התשפג

גלנט הכריע: הארגון "הסביבתי" יוכרז כארגון טרור
כוח צה"ל בכפר רג'ר, גבול לבנון, צילום: Ayal Margolin/Flash90

שר הביטחון יואב גלנט הכריז אתמול (ה') על הארגון הלבנוני "ירוק ללא גבולות" כעל ארגון טרור, כך פורסם ב"חדשות 12". ההחלטה של גלנט מגיעה לאחר שבממשל האמריקאי הגדירו את הארגון כ"זרוע של חיזבאללה בכסות ארגון סביבתי" וגם הטילו עליו סנקציות. הדברים מגיעים ברקע המתיחות ההולכת וגדלה בגבול הצפון.

"מדובר בסניף של חיזבאללה"

למעשה, הארגון שהוקם בשנת 2013 במסווה של ארגון שמירת הסיביבה, פעל לאורך השנים על גדר הגבול עם ישראל כשאנשיו פועלים כל העת לחמם את הגזרה, להפריע לחיילי צה"ל ולחבל בגדר הגבול בין המדינות. גלנט אמר על ההחלטה כי "מדובר בסניף של חיזבאללה שפועל כדי לחמם את מרחב הגבול".

יואב גלנט

יואב גלנט, הכריז על הארגון כארגון טרורצילום: David Cohen/Flash90

גלנט: "אל תתנו לרעשי הרקע להסיט אתכם מהמשימה"

בביקור שערך השבוע בבסיס חיל הים העביר גלנט מסר ישיר לחיזבאללה ואמר: "למול אמירות הרהב של אויבינו, אנו מתכוננים במלוא הרצינות לכל תרחיש - באוויר, בים, וביבשה". גלנט רמז על חשיבות הלכידות של צה"ל: "אל תתנו לרעשי הרקע להסיט אתכם מהמשימה החשובה ביותר: שמירה על ביטחון המדינה ושלום אזרחיה".