דיון דחוף של ועדת החוץ והביטחון: "הכשירות של צה"ל יורדת"

בדיון משותף לשלוש ועדות, שבו לקחו חלק גורמים בכירים בצה"ל, נמסר דיווח מפורט על כשירות ומוכנות הצבא אל מול הצרכים הקיימים והעתידיים | בכירי הצבא אמרו בדיון: "אנחנו נמצאים בנקודה לא טובה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 16/08/23 13:15 כט באב התשפג

דיון דחוף של ועדת החוץ והביטחון: "הכשירות של צה"ל יורדת"
הרמטכ"ל הלוי ויו"ר ועדת חו"ב אדלשטיין | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת החוץ והביטחון בראשות חבר הכנסת יולי אדלשטיין התכנסה הבוקר (ד') לדיון חסוי משותף לוועדת המשנה לתפיסת הביטחון ובניין הכח, בראשות חבר הכנסת גדי איזנקוט ולוועדת המשנה למוכנות ובט"ש, בראשות חבר הכנסת שלום דנינו, בנושא כשירות ומוכנות צה"ל לביצוע משימותיו בשגרה ובחירום.

בכירים בצה"ל: "הכשירות יורדת"

בדיון, בו השתתפו גורמים בכירים בצה"ל, נמסר דיווח מפורט על כשירות ומוכנות הצבא אל מול הצרכים הקיימים והעתידיים. כמו כן, בדיון עלתה התייחסות בנוגע להתכנות של השפעות עתידיות של המחלוקת הציבורית על כשירות הצבא ומוכנותו. בנוסף, עלתה התייחסות באשר לטיפול באי התייצבות לשירות פעיל. התופעה מטופלת והוצגו הצעדים למניעת התרחבותה.

ב"כאן חדשות" דווח כי בכירי הצבא אמרו לחברי הוועדה כי "הכשירות יורדת" וכי "חייבים לשנות את המצב הנוכחי של המחלוקת". עוד נאמר: "אנחנו נמצאים בנקודה לא טובה".

הרמטכ"ל הרצי הלוי, תוקף את הסרבנים

הרמטכ"ל הרצי הלוי | צילום: דובר צה"ל

טלי גוטליב: "על מה מתנצל נתניהו?"

חברת הכנסת טלי גוטליב, תקפה אתמול בבוקר במהלך ראיון בערוץ 14 את הרמטכ"ל הרצי הלוי שפוגע לדבריה בכשירות צה"ל. "מי זה הרמטכ"ל שיגיד לי שהוא דואג לביטחון ישראל ועושה תוך כך עשייה שפוגעת בנראות ובחוסן הצה"לי. זו תופעה שערורייתית".

טלי גוטליב

טלי גוטליב | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מאוחר יותר אתמול נכתב בהודעה משותפת לראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט: "ראש הממשלה ושר הביטחון דוחים כל מתקפה נגד בכירי מערכת הביטחון, ומגבים את מפקדי וחיילי צה"ל הפועלים לילות כימים למען ביטחון ישראל".

הבוקר תקפה גוטליב גם את נתניהו: "אדוני ראש הממשלה על שום מה אתה מתנצל?", תהתה גוטליב בחשבון הטוויטר שלה. "איזו זכות קיום יש לממשלה אם נשתוק כשצמרת צה"ל שקלו לצאת עם הודעה בדבר כשירות צה"ל באופן שהיה משחק לידי האויבים שלנו ופוגע קשות בחוסן הלאומי שלנו? זו חובתנו לגנות במלוא פה! ולהתנצל? רק על זה שהרמטכ"ל נשאר בתפקידו, אותו רמטכ"ל שבשתיקה הכשיר סרבנות".