מכה לפרקליטות: בית המשפט הורה לשחרר את אלישע ירד

לאחר ערעור הפרקליטות, בית המשפט העליון דחה את הטענות והכריע כי אלישע ירד ישוחרר למעצר בית, פרקליטיו תקפו את השב"כ. גם ארבעת העצורים הפלשתינים שוחררו

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/08/23 19:47 כג באב התשפג

מכה לפרקליטות: בית המשפט הורה לשחרר את אלישע ירד
אלישע ירד, יישאר במעצר בית, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בית המשפט העליון החליט לדחות היום (ה') את בקשתה של הפרקליטות לבקש ערער כנגד השחרור של אלישע ירד למעצר בית. בהחלטה כתבה השופטת רות רונן כי בחומר הראייתי שהציגו השב"כ אין מספיק בשביל להשאיר את ירד במעצר. כמו כן הסבירה השופטת כי לא הייתה שום הצדקה להצדיק את עינוי הדין ולהשאיר את ירד במעצר בכדי לאפשר למשטרה לערער לעליון.

בנוסף, הורה היום שופט בית המשפט הצבאי בעופר לשחרר את ארבעת החשודים הפלשתינים שנעצרו מוקדם יותר השבוע. השופט קבע כי אין חשד סביר נגדם. שלושת הפלשתינים הם בני משפחה אחת כאשר אחד מהם קטין.

בארגון חוננו תוקפים את הפרקליטות והשב"כ

עו"ד אביחי חג'בי סנגורו של אלישע ירד מטעם ארגון חננו מסר בתגובה: "בית המשפט העליון דחה על הסף את בקשת פרקליטות המדינה. הגיעה העת שהיחידה החוקרת תתמקד במעצרם של התוקפים הפלסטינים ותדאג שאלו יימצאו במאסר שנים רבות" בית המשפט העליון דוחה את הבקשה נגד ירד: "לא מצאתי כי הבקשה נמנית עם אותם מקרים חריגים המצדיקים מתן רשות ערר".

ירד בבית המשפט, היום

ירד וסנגורו, צילום: איתמר כרמון

עורכי נתי רום ועדי קידר מארגון חוננו הוסיפו: "אנחנו שמחים שבית המשפט העליון החליט לשים סוף לפרטץ' שעשו בפרקליטות, השב"כ ובמשטרה שדנו בערכאות השונות בעניינו של ירד. אנו מקווים שכעת הם יהיו עסוקים בחקר האמת ובמציאת אותם מתפרעים שעשו לינץ' במרשיי, ולא בלמצוא ראיות שבית המשפט דוחה אותן פעם אחר פעם כי אין שום קשר בינם לבין האישום".