ברקע המתיחות הביטחונית | דובר צה"ל: אנחנו מתעדפים את מרחב ג'נין ומתאמנים פחות

תא"ל דניאל הגרי התראיין הבוקר והתייחס ל-20 הגדודים שמתגברים את יהודה ושומרון, ואמר כי "זה גורם לנו לא לעשות דברים אחרים" | על הפיגוע בתל אביב: "אירוע חמור, בזכות גבורה של חן אמיר ז"ל נמנע פיגוע גדול יותר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 07/08/23 09:43 כ באב התשפג

ברקע המתיחות הביטחונית | דובר צה"ל: אנחנו מתעדפים את מרחב ג'נין ומתאמנים פחות
תא"ל דניאל הגרי | , צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, התייחס הבוקר (ב') בריאיון לחיסול המחבלים אתמול בשומרון, ולפיגוע בתל אביב בו נרצח חן אמיר הי"ד. בסיום הריאיון שנערך עמו ברשת ב', הסביר הגרי מדוע היחידות הלוחמות של צה"ל מתאמנות פחות: "יש ביהודה ושומרון 20 גדודים שמתגברים את כל המרחב, אנחנו מתעדפים את המרחב הזה, זה סדר עדיפויות וזה גורם לנו לא לעשות דברים אחרים, אנחנו מתאמנים פחות".

"האירוע של הפיגוע בת"א הוא חמור"

על החיסול אתמול אמר: "יש לנו רצף פעולות בימים האחרונים ביהודה ושומרון, גם הלילה עם מעצר שני מבוקשים בג'נין, אתמול ביחד עם שב"כ וימ"מ היתה פעולה מוצלחת של סיכול חוליית טרור שיצאה ממחנה הפליטים לג'נין בדרכה לבצע פיגוע באזור של מבוא דותן, באזור בו נהרג מאיר תמרי, יכול להיות שהם היו ממשיכים על ציר 60, זה נשען על מודיעין מדויק מאוד, כל הפעולות האלה הן פעולות שלנו לביטחון אזרחי ישראל ותושבי יהודה ושומרון".

על הפיגוע בתל אביב, בו נרצח חן אמיר הי"ד, אמר: "האירוע של הפיגוע בת"א הוא חמור, בזכות גבורה של חן אמיר ז"ל נמנע פיגוע גדול יותר, בתוך כל פיגוע כזה ועל כל מחבל שחודר יש עשרות אחרים שמסוכלים ומטופלים, אנחנו בתוך חקירה מדוע לא היה מודיעין, מה שמנחה אותנו במלחמה בטרור הוא מודיעין מדויק - מקדים או כזה שאנחנו רודפים אחרי המחבלים. הסיפור של מרחב איו"ש וג'נין ומחנה הפליטים בג'נין - יש שיפור אחרי מבצע 'בית וגן' שמאפשר חופש פעולה באזור, שמאפשר את מעצר המבוקשים".