המתיחות בצפון: נתניהו קיבל את המלצות צה"ל - בקריית שמונה מנסים להרגיע

ברקע נאומי נסראללה והמשך התגרות פעילי החיזבאללה, ערך ראש הממשלה דיון עם צמרת מערכת הביטחון וקיבל את עמדתם. בעיריית קריית שמונה מזהירים מפני הודעות התבהלה שהופצו ומדגישים: "אנו בשגרה אזרחית מלאה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 30/07/23 19:13 יב באב התשפג

המתיחות בצפון: נתניהו קיבל את המלצות צה"ל - בקריית שמונה מנסים להרגיע
גבול הצפון, מורגשת מתיחות, צילום: Ayal Margolin/Flash90

בתקופה האחרונה מורגשת בגבול הצפון מתיחות כאשר פעילי חיזבאללה מעוררים פרובוקציות על הגדר ומנהיג הארגון, חסן נסראללה נושא נאומים מאיימים על ישראל. ברקע כל אלה ערך היום (א') ראש הממשלה נתניהו הערכת מצב מיוחדת עם כל צמרת מערכת הביטחון הישראלית.

נתניהו קיבל את המלצות צה"ל

בתום הערכת המצב שנערכה בהשתתפות שר הביטחון, השר לעניינים אסטרטגים, הרמטכ"ל, ראש המוסד, ראש השב"כ, ראש המל"ל וראש אמ"ן הוציאו בשלכת ראש הממשלה הודעה לפיה "ראש הממשלה קיבל את המלצות ודרכי הפעולה שהציעו צה"ל ומערכת הביטחון".

המתיחות על הגדר הורגשה גם היום ובמספר תיעודים מגבול הצפון נראים פעילי חיזבאללה חוצים לאזור בשטח לבנון שרק פעילי האו"ם מותרים להיכנס אליו וכי הוא נחשב למפורז מאז מלחמת לבנון השניה.

נתניהו, קיבל את המלצת צה"ל

נתניהו, קיבל את המלצת צה"ל צילום: Chaim Goldberg/Flash90

בקריית שמונה מרגיעים: מדובר בפייק

ברקע המתיחות והתיעודים מהגדר מופצות ברשתות שמועות לגבי המצב בגבול הצפון, מה שגרר להודעה חריגה שהופצה לתושבים מעיריית קריית שמונה. בהודעה נכתב כי "הפירסומים המתפרסמים במדיות השונות לגבי שינוי במדיניות העורף - אינן נכונות". עוד נכתב כי העורף נמצא בשגרה אזרחית מלאה, ללא כל שינוי בהנחיות. בעירייה ביקשו להימנע מהפצת שמועות שגורמות לבהלה.

הרמטכ"ל ושר הביטחון בסיור בצפון, ארכיון

הרמטכ"ל ושר הביטחון בסיור בצפון, ארכיון צילום: David Cohen/Flash90