מפקד חיל האוויר מזהיר: "ייתכן שאויבינו ינסו לבחון את הלכידות שלנו"

ברקע הודעתם של כ-300 טייסים כי יפסיקו את התנדבותם בחיל כמחאה נגד הרפורמה, מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר ערך שיחות עם מפקדי הטייסות: "משימת ההגנה על המדינה הייתה ועודנה המטרת עליונה של צה"ל, הפוליטיקה לא תופסת מקום"

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 28/07/23 07:32 י באב התשפג

מפקד חיל האוויר מזהיר: "ייתכן שאויבינו ינסו לבחון את הלכידות שלנו"
תומר בר, צילום: Flash90

כ-300 טייסים הודיעו בתחילת השבוע על אי-ההתייצבות למילואים כמחאה נגד הרפורמה המשפטית. בתוך כך, מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר ערך בשבוע האחרון שיחות פיקודיות עם מפקדי טייסות התחזוקה, הטייסות המבצעיות, מג"דים ומפקדי היחידות בחיל, שעסקו בנושא הלכידות בצה"ל והאיומים הביטחוניים בעת הנוכחית.

"ייתכן שאויבינו ינסו לבחון את הלכידות שלנו"

כאמור, מפקד חיל האוויר הזהיר כי ייתכן וארגוני הטרור יינצלו את ההזמנות כדי לתקוף את ישראל. "השבוע חווינו ימים מורכבים עבור כולנו, כמו כל עם ישראל. אני מצפה מכם לתשומת לב יתרה ללכידות, אחדות, מבצעיות וכשירות. ייתכן ואויבנו ינסו לבחון אותנו בתקופה הקרובה ועלינו להישאר ערוכים ודרוכים".

טייסי חיל האוויר, ארכיון

טייסי חיל האוויר, ארכיון צילום: Yossi Zeliger/Flash90

עוד הוסיף ואמר כי "אין לי ספק שניצבים בפנינו אתגרים רבים אני ער לאיומים בכלל הגזרות ולנאמר על ידי אויבינו, יתכן ובתקופה כזאת הם ינסו לבחון את גבולות הגזרה, את הלכידות והערנות שלנו אנחנו צריכים להמשיך להיות דרוכים וערוכים ואני בטוח בכך יהיה. אני בטוח שכולכם חשים את האחריות יש לנו משימות קריטיות וחשובות לביטחון מדינת ישראל ותושביה. זו המשימה העיקרית והחשובה ביותר הניצבת מול עינינו ואני סומך עליכם ובטוח בהצלחתכם".

"כשמשימה זו ניצבת מול עינינו, הפוליטיקה לא תופסת מקום"

בסיום דבריו, אמר מפקד חיל האוויר כי "אני סומך עליכם, לא במאה אחוז אלא במאתיים, להוביל את החיל בתקופה המורכבת הזאת. כוחו של חיל האוויר אינו נמדד ברגעים הקלים אלה ברגעים קשים, רגעי המשבר, ביכולת שלנו לשמור על לכידות, אחדות, כשירות וחוסן. משימת ההגנה על המדינה ותושביה הייתה ועודנה המטרת עליונה של צה"ל כשמשימה זו ניצבת מול עינינו, הפוליטיקה לא תופסת מקום".