מפקד חיל האוויר מאשים את הסרבנים: "נשמעים קולות כלפינו"

אחרי שמעל אלף יוצא חיל האוויר הודיעו כי יסרבו להתנדב לצה"ל בשל התנגדותם לרפורמה המשפטית, מפקד חיל האוויר נאם בטקס חילופי המפקדים של בסיס "נבטים" והתייחס גם למצב הטעון בחיל

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/07/23 21:30 ה באב התשפג

מפקד חיל האוויר מאשים את הסרבנים: "נשמעים קולות כלפינו"
טקס חילופי המפקדים בנבטים, צילום: דובר צה"ל

תת-אלוף יותם סיגלר, נכנס לתפקיד מפקד בסיס חיל האוויר "נבטים" (28), במקומו של תת-אלוף גלעד קינן, שכיהן בתפקיד בשנתיים האחרונות ויתחיל בקרוב את תפקידו כראש להק מבצעי אוויר. טקס החילופים נערך הערב (א') בבסיס חיל האוויר "נבטים", בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר ובהשתתפות מפקדי וחיילי החיל, משפחות ומוזמנים נוספים.

הטקס מתקיים על רקע מכתבם של מעל 1,000 יוצאי חיל האוויר שהודיעו על אי התייצבות למילואים, ביניהם מאות טייסים, זאת בשל התנגדותם לחקיקה המשפטית. בתוך כך, מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, קרא בנאומו לאנשי חיל האוויר לשמור על לכידות החיל ועל כשירותו: "החלפת הפיקוד הזאת מתרחשת על רקע אירועי סוגיית המחאה, ההקצנה והפילוג בעם. הם אינם פוסחים על החיל". פתח ואמר.

הטקס

הטקס צילום: דובר צה"ל

"אני פונה אליכם, אנשיי - זכרו מי אנחנו"

"אתגר הכשירות והלכידות בין משרתינו הוא בליבת העיסוק, בליבת המיקוד הצה"לי", המשיך ואמר. "בימים האחרונים נשמעים קולות כלפינו, לובשי המדים. במעמד זה אני פונה אליכם, אנשיי - זכרו מי אנחנו, זכרו למען מה אנחנו קמים בבוקר".

האלוף בר אמר כי, "גם כשקשה העם יודע מי אנחנו, המדינה יודעת למה אנחנו קמים בבוקר. אני כמפקד שלכם זוכר כל יום את הלשם מה יודע וגאה בכם כל כך. האתגרים שלפנינו משמעותיים, יחד עם כלל זרועות צה"ל נדע להוות בכל תרחיש וזירה - את המגן לעמו ישראל".

"השירות בחיל האוויר הוא שליחות, שבצידה מחויבות"

גם מפקד הבסיס היוצא, תת-אלוף גלעד קינן, התייחס לסוגיית הסרבנות: "השירות בחיל האוויר הוא שליחות, שבצידה מחויבות גדולה. נמשיך להיות ממוקדים ומלוכדים סביב מטרה אחת בלבד - הגנת כלל אזרחי מדינת ישראל באשר הם, ללא אבחנה וללא תנאי".